آلفای ذهنی چیست؟ معرفی امواج مغزی

مقالات
۷ دیدگاه

با سلام خدمت دوستان و همراهان همیشگی دانشنامه فارسی متافیزیک و علوم ماوراء الطبیعه علی لند. امروز من (علی بیک میرزایی) در این پست بنا به درخواست برخی کاربران تصمیم گرفته ام آلفای ذهنی را برایتان به صورت کامل توضیح داده و راههای رسیدن به این سطح را برایتان بازگو کنم. پس با علی لند همراه باشید…

آلفای ذهنی چیست؟

در حقیقت آلفای ذهنی عبارت است از سلسله مراتب عملکرد ها و موارد ذهنی که بر عملکرد انسان تاثیر بسزایی میگذارد. این موارد میتوانند شامل قدرت تصور و تجسم, احساسات و عواطف, قابلیت کنترل حالت های شدید روحی ازجمله اضظراب و هیجان و همچنین شادابی و سرحالی روحیه انسانها و… میباشند.

بیشتر بخوانید:
رابطه مستقیم قوه ذهن و متافیزیک

در صورتی که بخواهیم مثالی در این باره بیاوریم, تصور کنید شما یک بوکسور حرفه ای هستید. حال مسابقات نزدیک است و شما همواره این تصور را دارید که در مسابقات جهانی قهرمان خواهید شد! بدین ترتیب این تصورات و تفکرات مثبت به شما انرژی خاصی داده و ذهن شما را وادار به اعمال دستورات خاصی به شما میکند که با سعی و تلاش مضاعف میتوانید در مسابقات جهانی قهرمان شوید!

آلفای ذهنی درجه حالتی از مغز شما است که در آن فرکانس امواج ذهنی شما کاهش میابد. این کاهش بین ۸ الی ۱۲ سیکل در ثانیه میباشد. هرچه آرامش بیشتری در شخص وجود داشته باشد و امورات با آرامش بیشتری انجام شوند امواج در سطح پایین تری قرار میگیرند و هرچه تنش و هیجان بیشتر باشد امواج در سطح بالاتری قرار میگیرند و در برخی موارد این امواج میتوانند تا ۶۰ هرتز بر ثانیه بالا بروند! امواج مغزی بر اساس فرکانس های آنها نام گذاری میشوند که این امواج به ترتیب زیر نام گذاری شده اند:

  1. امواج مغزی بتا
    این امواج, امواج نوع اول مغزی میباشند و فرکانس آن بیش از ۱۳ هرتز بر ثانیه میباشد. این امواج برای حالت بیداری, توجه و تمرکز بر روی چیزی, انجام امور مانند تحرکات, حل مسایل, رانندگی و… میباشند. امواج بتا در جلوی سر قابل اندازه گیری میباشند.
  2. امواج مغزی آلفا
    این امواج, امواج نوع دوم مغزی میباشند و فرکانس آن از ۸ تا ۱۲ هرتز بر ثانیه میباشد. این امواج برای حالت چشمان بسته که در آن هوشیاری وجود دارد, حالت استراحت و… میباشد. امواج آلفا در قسمت پس سر قابل اندازه گیری میباشند.
  3. امواج مغزی تتا
    این امواج, امواج نوع سوم مغزی میباشند و فرکانس آن از ۴ تا ۸ هرتز بر ثانیه میباشد. این امواج اغلب در حالت بیداری و به خصوص در کودکان تا سن ۱۳ سالگی بسیار مشاهده میشود. این امواج در افراد بزرگسال در حالت خواب کامل مشاهده میشود. این امواج در بخش گیجگاهی قابل اندازه گیری هستند.
  4. امواج مغزی دلتا
    این امواج, امواج نوع چهارم مغزی میباشند و فرکانس آن از ۰/۴ تا ۰/۵ هرتز بر ثانیه میباشد. این امواج در حالت خواب بسیار عمیق افراد و همچنین در نوزادان مشاهده میشود.

بیشتر بخوانید:
تله کینزی چیست؟

در یک نگاه کلی تمامی داده هایی که وارد مغذ میشوند در حالت بتا مورد پردازش قرار میگیرند. حالت آلفا بهترین حالت برای دریافت نیروهای متافیزیکی میباشد.

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۷ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دو × 4 =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: