ترس چیست؟ چگونه بر ترسمان غلبه کنیم؟

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی داشنامه متافیزیک علی لند. امروز من (علی بیک میرزایی) در این مقاله میخواهم به شما دوستان و عزیزان در رابطه با اینکه ترس چیست و چگونه به ترسمان غلبه کنیم مطالب مفیدی را ارائه کنم. از آنجا که ترس یکی از اصلی ترین دغدغه های ذهنی هر کسی میباشد لازم دانستم این مقاله را برایتان بنویسم. از شما دعوت میکنم با علی لند همراه بوده و در صورت لزون نظر خودتان را در زیر همین مقاله برایمان کامنت بگذارید.

بیشتر بخوانید:
موکل چیست؟ آیا موکل حقیقت دارد؟ بررسی انواع موکل ها

ترس چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم ترس در حقیقت حالت روحی و ذهنی نا خوش آیندی است که عموما بر اثر احساس خطر از بابت وقوع وقایع خاص محیط پیرامونمان حاصل میشود و به شکل های مختلفی خود را نشان میدهد که در زیر به برخی از این شکل های مختلف ترس اشاره میکنیم. نوع رایج ترس به صورت ارثی از نسلی به نسلی منتقل شده است! اینجا منظور ژنتیک نیست بلکه منظور این است که در اکثر موارد ترسی که در ما بوجود می آید ناشی از تقلید و اثرگیری ما از سایرین است. بهترین مثال برای این موضوع ترس از تاریکی و اجنه است که به همین روش در بین خیلی ها رایج است!

بیشتر بخوانید:
خاطرات ماورایی کاربران

انواع ترس:

در رابطه با انواع ترس نظریات مختلفی وجود دارد که در زیر به رایج ترین ترس ها اشاره میکنیم:

  • ترس درونی
  • ترس ناشی از وقوع واقعه
  • ترس اکتسابی
  • ترس همراه با شوک
  • ترس دلشوره ای
  • ترس استرسی و دلهره ای
  • ترس همراه با تردید
  • ترس مادرزادی

بیشتر بخوانید:
شهود چیست؟ بررسی شهود باطنی و تفکر شهودی

ترس درونی:

این نوع ترس به صورت غریضی بوده و درونی میباشد. این ترک به هیچ عنوان اکتسابی نبوده و تقریبا در تمامی جانداران وجود دارد. به عنوان مثال برای این نوع ترس میتوان ترس از وضعیت خطرناک و فرار از شرایط خطرناک اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:
پدیده دوگانگی در متافیزیک چیست؟ شگفتی های متافیزیک

ترس ناشی از وقوع واقعه:

این نوع ترس ناشی از تجربه گذشته میباشد. به عنوان مثال شخصی در یک درگیری شدیدا آسیب میبیند و از آن واقعه به بعد همواره با شنیدن هر صدای بلندی ناخودآگاهش درگیر شده و ترس در وجودش پدیدار میشود. درست است که ما وقایع را فراموش میکنیم ولی بدانید که تمامی خاطرات در ناخودآگاهمان محفوظ میمانند. بهترین راه برای از بین بردن این خاطرات اذیت کننده ایموشن کد میباشد.

بیشتر بخوانید:
جن و باورهای اشتباه در رابطه با اجنه – مقاله آپدیت شده

ترس اکتسابی:

این ترس به صورت سلسله مراتبی و اکتسابی ناشی از وقایع گذشته و روایت شده از سوی دوستان و نزدیکان و افراد و رسانه ها و … میباشد. بهترین مثال برای این ترس روایات ترسناک و فیلم های ترسناک میباشند که زمینه فکری منفی ای را در درونمان ایجاد میکنند.

بیشتر بخوانید:
متد سیلوا چیست؟ با متد کنترل ذهن سیلوا آشنا شوید!

ترس همراه با شوک:

این نوع ترس آنچنان هم که به نظر میرسد جدی نبوده و ناشی از شوک موقت به دلیل انجام عملی سریع میباشد. مانند (پخخخخ گفتن) و زهره ترک شدن یک نفر!

بیشتر بخوانید:
روش های دور کردن جن و شیاطین از خود

ترس دلشوره ای:

این نوع ترس ناشی از وابستگی به عاملی و یا چیزی میباشد که موجب نگرانی شخص میشود. شخصی که دچار دلشوره میشود اغلب به دلیل بی خبر بودن از پیامد پیش رو دچار استرس میشود. در این حالت شخص با اینکه نمیداند چه خواهد شد ولی باور دارد که اتفاق بدی در راه است.

بیشتر بخوانید:
همزاد چیست؟ آیا همزاد حقیقت دارد؟ انواع همزادها

ترس استرسی و دلهره ای:

این نوع ترس عموما بخاطر شرایط و صحنه هایی است که شخص با آنها مواجه است. به عنوان مثال تصور کنید که در یک اتاق تاریک هستید که کمی نور وجود دارد و دیوارها خونی هستند… در این وضعیت شما با مشاهده هر آیتم نامعقولی دچار استرس و دلهره میشوید. این ترس البته حالت دیگری نیز دارد که مثلا شما طرفدار یک تیم فوتبال هستید و آن تیم در برابر رقیب خود کارشان به ضربات پنالتی میکشد. در این هنگام شما دچار استرس و دلهره میشوید که نکند تیم مورد علاقه تان شکست بخورد.

بیشتر بخوانید:
هیپنوتیزم چیست و چگونه انجام میشود؟ حتما بخوانید!

ترس همراه با تردید:

این نوع ترس ناشی از بی خبر بودن از پیامدهای پیش و رو و در دو راهی قرار گرفتن میباشد. در این نوع ترس شما به دلیل وجود شک در درونتان که مثلا نکند فلان راه درست باشد و من دارم مسیر اشتباه را میروم و… دچار ترسی همراه با تردید و شک میشوید. این نوع ترس را من در بیش از ۸۰ درصد مراجعینم (چه دختر و چه پسر) در رابطه با طرف مقابلشان به کرات دیده ام که همواره استرس و دلهره دارند که نکند طرفشان دارد به آنها خیانت میکند!

بیشتر بخوانید:
آمبرا کینزی چیست؟ مقاله کامل کنترل سایه ها با قدرت ذهن!

ترس مادرزادی:

این نوع ترس به ژنتیک ما مربوط میشود! مثل ترس شدید من از حشرات و بخصوص سوسک! 😆 به طوری که من حاضر هستن در یک اتاق یا یک تمساح تنها باشم تا اینکه با یک سوسک تنها باشم! 😆 یا بهترین نمونه ای که در این باره میتوانم مثال بزنم یکی از دوستانم است که سوسک را داخل مشتش له و لورده میکند ولی یک جوجه یک روه را رویش پرتاب کنید درجا سکته را میزند! 😆 یا مثلا اکثر مراجعینم که متاسفانه از حیوان خوشگلی مهچون گربه وحشت دارند! ( آخه گربه چیکارتون داره؟! 😎 )

بیشتر بخوانید:
رابطه مستقیم قدرت ذهن و متافیزیک – مقاله ای کاملا متفاوت

البته انوع مختلف زیادی از ترس وجود دارد که من در این مقاله تنها به موارد مهم و رایجی که بین مردم در جریان هستند اشاره کرده ام. حال میخواهم به شما روش هایی را در جهت غلبه بر ترسمان ارائه کنم که ممکن است دربسیاری از موارد تا حد زیادی کمکتان کند.

چگونه بر ترسمان غلبه کنیم؟

راه ها و روش های زیادی برای غلبه بر ترسمان وجود دارد. بهترین راه مقابله با ترس این است که ۱) علت آن را به صورت منطقی تحلیل کنیم و ۲) به سوی آن هجوم ببریم! به عنوان مثال میتوانم به ترس از تاریکی اشاره کنم! ما اگر کمی منطقی به این موضوع فکر کنیم میدانیم که هر چیزی که در تاریکی وجود دارد همانی است که در روشنایی وجود دارد ولی به دلیل نبود نور انعکاسی نیز وجود نداشته و همه جا تیره و تاراست همین! اگر قرار باشد جنی شما را بخورد مطمئن باشید در روشنایی شما را بهتر میتواند بخورد چون بهتر میبیندتان! 😆😆😆 همچنین ما با هجوم بردن به ترسمان و قرار دادن خودمان در شرایطی که از آن وحشت داریم تجربه آن ترس را به خودمان میدهیم و به نوعی ذهنمان به آن شرایط عادت خواهد کرد و حتی در برخی موارد ممکن است از آن شرایط خوشمان نیز بیاید, و پس از اینکه چند بار این کار را انجام دهیم دیگر آن شرایط ترسناک برایمان ترسی به همراه نخواهند داشت!

بیشتر بخوانید:
آموزش تمرینات پرانایاما – کاملا متفاوت و جدید

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۶ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نه + 19 =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: