خلسه چیست؟ معرفی کامل انواع خلسه

مقالات
۵ دیدگاه

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک علی لند من (علی بیک میرزایی) در این مقاله می خواهم به شما دوستان و عزیزان در رابطه با اینکه خلسه چیست و انواع خلسه مطالب مفیدی را ارائه کنم. از شما دعوت می کنم با علی لند همراه باشید…

بیشتر بخوانید:
متافیزیک چگونه بر زندگی ما اثرگذار است؟ تاثیر متافیزیک بر زندگی

خلسه چیست؟

بسیاری از افراد بر این باورند که خلسه حالتی است که در آن شخص به حالتی ناآگاه از محیط پیرامون خود فرو رفته و در حالت های شدید تر به نوعی که حتی اگر به او ضربه هایی را نیز وارد کنیم چیزی متوجه نمی شود! ولی حقیقت این است که خلسه به هیچ وجه چنین نیست. در حقیقت خلسه نوعی یا بهتر است بگویم سطحی از آگاهی است که در آن شخص در حالت آرامش و ریلکسیشن قرار گرفته و این در حالی است که ذهن او آگاه می باشد. تفاوت این حالت این است که در خلسه به دلیل قرارگیری امواج ذهنی در شرایط آلفا شخص دارای خصوصیت تلقین پذیری بسیاری می باشد.

بیشتر بخوانید:
نفوذ به خواب دیگران از طریق متافیزیک

خلسه در چه شرایطی اتفاق می افتد؟

جهت به خلسه رفتن شرایط خاصی نیاز است که می بایست یا بهتر است بگویم بهتر است رعایت شوند. طریقه به خلسه رفتن رابطه مستقیمی با باورهای ذهنی ما دارد. به عنوان مثال شخصی که مذهبی است و دارای اعتقادات مذهبی بسیار زیادی میباشد می‌تواند با راز و نیاز و نیایش و حتی نماز خواندن به حالت های خلسه حتی بسیار عمیقی فرو برود. در این میان شرایط عمومی نیز جهت به خلسه رفتن وجود دارند. این شرایط عمومی رفتن به خلسه می توانند مواردی همچون مدیتیشن و مراقبه، تمرین های تنفسی خاص، نیایش و راز و نیاز، حرکات یوگا، تمرین های ذهنی و غیره باشند.

بیشتر بخوانید:
هیپنوتیزم چیست و چگونه انجام میشود؟ حتما بخوانید!

حالت ترانس چیست؟

حالت ترانس در حقیقت نوع منفی خلسه می باشد که این حالت با تشدید سیستم عصبی و به ویژه عصب های سمپاتیک و احساس اضطراب و حالتهای انقباضی عضلات همراه است. این موارد می توانند حالت هایی مانند رقص های سریع برخی دراویش و… باشند. اضطراب و اختلال در حالت های تنفس مانند کندی و تندی تنفس، تپش قلب، خشک شدن دها،ن مور مور شدن بدن، سیخ شدن موهای بدن و همچنین در برخی موارد انقباض مثانه باشند.

بیشتر بخوانید:
الهام از آینده توسط متافیزیک – پیشگویی با متافیزیک

حالت های نیمه خلسه چه موادی می باشند؟

در رابطه با حالات نیمه خلسه می‌توان به مواردی همچون استراحت، لحظات قبل از به خواب رفتن، خوشحالی و یا ناراحتی بیش از حد، بودن در محل های خاص که توجه را به خود جلب می کنند، مواجهه با آثار هنری، مستندات واقعی و همچنین انجام عبادت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:
آیا دعا نویسی حقیقت دارد؟ همه چیز درباره دعا نویسی

انواع خلسه:
  • خلسه طبیعی:
    این نوع خلسه عموما در رویا، شادی بیش از حد، شور و هیجان، رویای شفاف، تجربه برون فکنی، آینده بینی، و غیره رخ می دهد.
  • خلسه ناشی از فعالیت‌های جسمی، روحی و روانی، و ذهنی:
    این نوع خلسه میتواند بر اثر ورزش های سنگین بیش از حد و یا فعالیت های یوگا و مدیتیشن مستمر تجربه شود.
  • خلسه عرفانی:
    این نوع خلسه آن چنان که از نامش مشخص است بسته به باورهای شخص می تواند در حین انجام فرآیندهای عرفانی تجربه شود.
  • خلسه ناشی از مصرف مواد سایکو اکتیو:
    این نوع از خلسه ناشی از مصرف موادی که روح و روان را تحریک می کنند مانند روانگردانها، دی ام تی، اکستازی، شیشه، تریاک، حشیش، و غیره می باشد.

بیشتر بخوانید:
چاکرای پنجم چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ (چاکرای گلو)

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۵ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

3 × یک =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: