سن شروع تمرینات ماورایی | متافیزیک را از چه سنی شروع کنیم؟

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک علی لند. امروز من (علی بیک میرزایی) با توجه به درخواست بیش از ۵۰ کاربر در این مقاله میخواهم به شما دوستان و عزیزان در رابطه با سن شروع تمرینات ماورایی مطالب مفیدی را ارائه کنم و به عبارتی بهترین سن برای شروع تمرینات ماورایی را برایتان شرح بدهم. از شما دعوت میکنم با علی لند همراه باشید…

بیشتر بخوانید:
متافیزیک چگونه بر زندگی ما اثرگذار است؟ تاثیر متافیزیک بر زندگی

بهترین سن برای شروع تمرینات متافیزیکی چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم هرچه کمتر بهتر! البته این را نیز بگویم که این بدین معنی نمیباشد که در سنین بالاتر نمیتوان متافیزیک را آموخت! برای ادامه این بخش میخواهم از خودم مثال بزنم. شاید باورش برایتان کمی سخت باشد ولی من از ۱۲ سالگی به صورت جدی متافیزیک را دنبال کردم! کمی عقب تر برویم به ۱۰ سالگی ام! اگر کتابم (متافیزیک ۶۰) را خوانده باشید میبایست بدانید که در سن ۱۰ سالگی چگونه شد که من نسبت به متافیزیک کنجکاو شدم! به خاطر داشته باشید که سن کم به معنی عدم درک کافی نیست. شاید با خودتان بگویید چرا بهتر است یادگیری متافیزیک و تمرین های ماورایی را از سنین کمتر شروع کنیم؟! برای جواب به این سوال شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت میکنم.

بیشتر بخوانید:
روش های دور کردن جن و شیاطین از خود

چرا سنین کمتر برای یادگیری متافیزیک و تمرینات ماورایی مهم است؟

در پاسخ به این سوال ابتدا اجازه دهید به شما نکته مهمی را در رابطه با متافیزیک متذکر شود. در متافیزیک این ذهن ماست که همه امور را انجام میدهد! به عبارتی نه سنگی قدرت دارد! نه لوازم جانبی ای قدرت دارد! نه چاکرایی وجود دارد! نه قمر در عقربی وجود دارد! و نه هیچ چیزی که دارای قدرت های ماورایی باشد! همه چیز ذهن شماست! ذهن و فقط ذهن! حال تصور کنید, حالا که ذهن همه کاری میدان است در صورتی که این ذهن دچار تنش های خاصی شود آیا عملکرد آن مختل نخواهد شد؟ حاصل اختلال در عملکرد ذهن چه خواهد بود؟ مشخص است کاهش و یا عدم توانایی متافیزیکی!

بیشتر بخوانید:
شهود چیست؟ بررسی شهود باطنی و تفکر شهودی

ذهن ما تنها در صورتی حالت آماده باش برای یادگیری مسایل متافیزیکی و ماورایی را خواهد داشت که دارای کمترین تنش ها و اختلالات باشد. بدیهی است که در سنین پایین تر تنش های کمتری در زندگی وجود دارند و پیرو آن درگیری های ذهنی کمتری نیز وجود خواهد داشت! از آنجا که در سنین پایینتر ذهن آرامتر است و دغدغه ای وجود ندارد و حتی در صورت وجود دغدغه ذهنی, این این تنش ها آنچنان سخت نیستند, از این رو ذهن بهترین عملکرد را در جهت یادگیری متافیزیک و انجام تمرینات ماورایی را خواهد داشت. برای درک بهتر این موضوع میخواهم در ادامه مثالی را برایتان بیاورم.

بیشتر بخوانید:
متد سیلوا چیست؟ با متد کنترل ذهن سیلوا آشنا شوید!

بهترین مثال جهت اثبات بهتر بودن سن کمتر در یادگیری متافیزیک:

در صورتی که بخواهم بهترین مثال در رابطه با آمادگی یادگیری متافیزیک و تمرین های ماورایی برایتان بیاورم میباید یک نوزاد را برایتان مثال بزنم! آیا میدانستید که یادگیری زبان یک عامل متافیزیکی است؟! نوزاد به مرور با بزرگ شدن و تجربه کردن محیط اطراف و شنیدن اصوات خاص از سوی سایرین و مشاهده اعمال مربوط به آن اصوات به مرور ذهنش این اصوات را انالیز کرده و برای هر یک از این اصوات چیزی را مرتبط به آن میداند و بدین ترتیب به مرور صحبت کردن را می آموزد! هر چیزی دارای مفهوم خاصی است و ذهن کودک بی آنکه خودش خبر داشته باشد این توانایی را دارد که مفاهیم را استخراج کرده و به یک عبارت واحد برسد و بدین ترتیب صحبت کردن را آموخته و توانایی درک و بیان مسایل در حالت های مختلف زمانی (گذشته – آینده – حال و…) را به دست می آورد.

بیشتر بخوانید:
پیشگویی چیست و چگونه انجام میشود – مقاله ای متفاوت!

ذهن کودک حتی این توانایی را دارد که زبان ها و گویش های مختلف را تفکیک کند. به عنوان مثال خواهرزاده خود من (هل) که ۵ سال دارد ولی توانایی صحبت کردن به دو زبان (فارسی و ترکی) را به صورت کاملا مسلط دارد! او عبارات ترکی و فارسی را از یکدیگر تشخیص میدهد! نکته حائز اهمیت در این مساله این است که کودک وقتی صوتی را در رابطه با چیزی میشنود توانایی این تحلیل را دارد که این صورت مربوط به یک زبان دیگر است. به عنوان مثال ما در ترکی به “گوشت” میگوییم “اَت” , وقتی کودک این عبارت را اولین بار میشنود با توجه به کاربرا عبارات در زبان ها, موجه میشود که این یک عبارت مربوط به زبان فارسی نیست! این قابلیت تفکیک پذیری عبارات توسط ذهن کودک یکی از شگفت انگیزترین موارد متافیزیکی میباشد که حتی دانشمندان نیز از مشاهده آن متحیر هستند!

بیشتر بخوانید:
رشته دانشگاهی متافیزیک | اطلاعات کامل درباره رشته تحصیلی متافیزیک

فکر میکنید چرا آموختن یک زبان دوم در سنین بالاتر سخت و دشوار است؟ دلیل آن این است که یادگیری زبان یک عامل متافیزیکی است! در متافیزیک ذهن هرچه آرامش بیشتری داشته باشد و تنش کمتری داشته باشد آنقدر عملکرد بهتری خواهد داشت. از آنجا که در سنین بالاتر ما از طرفی یک زبان داریم و به آن عادت کرده ایم (به عبارتی مفهومی از محیط پیرامون در ذهنمان موجود است و ذهنمان عاری از چیزی نیست) و از طرفی هم تنش های زیادی در طول زندگیمان وجود دارند و مشکلات و مسایل زیادی ذهنمان را درگیر کرده است از این رو ذهنمان آن توانایی و قدرت یادگیری ماورایی متافیزیکی خود را تا حد زیادی از دست داده است. ولی از طرفی ما این کمبود بزرگ موجود در ذهنمان را با تمرینات بیشتر و تکرر در تمارین جایگزین کرده ایم و بدین ترتیب توانسته ایم راه حل هایی را جهت غلبه بر این مشکل (با تمرین بیشتر) به دست بیاوریم.

بیشتر بخوانید:
افراد موفق چه خصوصیاتی دارند؟ روشهای موفقیت در زندگی

جمع بندی و نتیجه گیری کلی:

بهترین سن جهت یادگیری و انجام تمرین های متافیزیکی و ماورایی سنین کمتر میباشد. به عبارتی بهتر است این گونه بگوییم که بهترین شرایط برای یادگیری متافیزیک و انجام تمرین های ماورایی داشتن حد اقل تنش های ذهنی و روحی و روانی است. این بدین معنی نمیباشد که در سنین بالاتر دیگر نمیتوان متافیزیک را آموخت و یا تمرینات ماورایی را انجام داد! در واقع در سنین بالاتر شما میبایست نسبت به سنین پاینتر بیشتر تمرین کنید تا به بازدهی مطلوب و عالی برسید.

بیشتر بخوانید:
ایموشن کد چیست؟ کاربردهای ایموشن کد در زندگی

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۴۶ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

19 − 4 =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: