نظریه قانون نیاز در متافیزیک (توسط علی بیک میرزایی)

نظریه ها
۲ دیدگاه

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک علی لند. امروز در این مقاله من (علی بیک میرزایی) میخواهم در رابطه با نظریه قانون نیاز در متافیزیک که توسط خودم ارائه شده است مطالب مفیدی را برایتان ارائه کنم. اگر از من بپرسند که تنها قانونی که موجب ایستایی جهان شده است و یا به عبارتی قانون کلی جهانی چیست؟ در جواب میگویم احساس نیاز! در حقیقت این احساس نیاز است که جهان را همچنان پایدار نگه داشته است. ما با احساس نیاز از همان ابتدای تولد بزرگ شده و همواره با حل مساله پیش میرویم و این احساس نیاز ماست که ما را به اندیشیدن وا میدارد!

بیشتر بخوانید:
نظریه ذهن دوقطبی (توسط علی بیک میرزایی)

در واقع در صورتی که هیچ احساس نیازی نبود پس هیچ علم و تکنولوژی ای نیز وجود نمیداشت! برایتان کوچکترین و ساده ترین مثال را در این باره میاورم که بدانید احساس نیاز چگونه توانسته است ساده ترین امر ممکن را برایمان محیا آورد تا درباره اش اندیشیده و راه حلی را برایش پیدا کنید: انسان با خوردن آب رفع تشنگی میکند ولی در گذشته همواره در نوشیدن آن با مشکل مواجه بوده است بدین ترتیت چاره اندیشید و لیوان را اختراع کرد و در همین لیوان نیز برای ساده و آسان کردن گردش آب و ورود آن به دهان اندیشید و لبه دایره ( خمیده ) را برای لیوان برگزید!

بیشتر بخوانید:
آلفای ذهنی چیست؟ معرفی امواج مغزی

موفق و پیروز باشید…

منبع: فصل سیزدهم کتاب متافیزیک ۶۰ (نوشته علی بیک میرزایی)

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

چهار × دو =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: