پرانایاما چیست؟ تمرینات تنفسی پرانایاما (پرانایام)

مقالات
۳ دیدگاه

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک علی لند. امروز من (علی بیک میرزایی) بنا به درخواست برخی کاربران در این مقاله میخواهم توضیحاتی در رابطه با پرانایاما و تمرینات پرانایام که برخی به آن “تمرینات پرانایاما” نیز میگویند (هر دو درست میگویند) برای شما ارائه کنم. با علی لند همراه باشید…

بیشتر بخوانید:
آموزش تمرینات پرانایاما – کاملا متفاوت و جدید

پرانایاما چیست؟

پرانایاما یا همان پرانایام در واقع از مخفف دو کلمه “پرانا” و “آیاما” می آید. برخی فکر میکنند پرانایاما نوعی تمرینات تنفسی است ولی در واقع حقیقت چیز دیگری است! پرانایاما در واقع نوعی عوامل جهت توسعه انرژی و نیروی طبیعت است. البته در اینجا منظور از نیروی طبیعت همان عامل تلقینی ای است که موجب افزایش توانایی های متافیزیکی ما میشود. عبارات پرانا و آیاما به ترتیب به معنی: پرانا = انرژی حیاتی و آیاما = گسترش و افزایش میباشند. پرانا در واقع یک واژه سانسکریتی بوده که در شرق از آن تحت عناوین “چی Chi” و “کی Ki” یاد میکنند.

بیشتر بخوانید:
انرژیِ چی چیست؟ همه چیز درباره نیروی چی

پرانایاما یا پرانایام؟

دوستان جالب است بدانید که پرانایاما همان پرانایام است! در ادبیات سانسکریتی عبارت “آ” برای جمع بستن به کار میرود. بدین ترتیب که شما وقتی میگویید پرانایاما درواقع همان پرانایام را جمع بسته اید! 😆

تمرینات پرانایام – تمرینات پرانایاما:

دوستان حال نوبت میرسد به توضیح کلی تمرینات پرانایام یا همان تمرینات پرانایاما (ما در این مقاله میگوییم تمرینات پرانایام چون با آوردن عبارت تمرینات دیگر نیازی نیست مجددا پرانایام را جمع ببندیم و بگوییم پرانایاما). از شما دعوت میکنم این بخش را نیز مطالعه کرده و پیشنهاد میکنم تمرینات پرانایام را تا حد امکان حد اقل در هفته سه بار انجام دهید. دوستان در تمرینات تنفسی ما ۴ عامل ضروری داریم. این عوامل عبارتند از: دَم (پوراکا) – بازدم (ریچاکا) – حبس نفس در درون شش ها (آتارکومبهاکا) – نگه داشتن فاصله تنفس مجدد پس از بازدم (بهیرکومبهاکا). تمرینات پرانایام در کل ریشه در ریلکسیشن و تنفس دارند. در تمرینات پرانایام ریشه اصلی تنفس بوده و کلیه حرکات بر پایه تنفس انجام میگردند. تمرینات پرانایام به دو صورت ایستاده و نشسته انجام میگردند که در مقاله آموزشی بعدی که در تاریخ (۹۸/۵/۶) منتشر خواهم کرد این تمرینات را به طور مفصل برایتان آموزش خواهم داد.

بیشتر بخوانید:
پرانیک هیلینگ یا همان انرژی درمانی طبیعی چیست؟

فواید پرانایام:

تمرینات پرانایام فواید بسیار زیادی برای بدن دارند. این تمرینات موجب شادابی و تندرست, هماهنگ کردن ضربان قلب, کاهش ضربان قلب و آرامش حتی در بدترین شرایط روحی و روانی, ایجاد انگیزه و شور و شوق در فرد, حس امیدواری و رفع افسردگی شدید در اشخاص میشود. توجه داشته باشید که این تمرینات میتوانند موجب تقویت ذهن شما و در نتیجه دریافت و ساخت هرچه بیشتر انرژی های متافیزیکی نیز گردند. به کلیه کسانی که میخواهند تله کینزی کار کنند پرانایام را حتما توصیه میکنم. البته توجه داشته باشید که لازمه تمامی امور عملی متافیزیکی (مانند: تله کینزی – ذهن خوانی و…) ابتدا خودهیپنوتیزمی میباشد!

بیشتر بخوانید:
بیداری کندالینی چیست؟ بررسی صحت و سقم کندالینی

دوستان خبر خوب اینکه در مقاله بعدی (فردا ۹۸/۵/۶) میخواهم آموزش کامل و دقیق تمرینات تنفسی پرانایام را برایتان به صورت کاملا رایگان آموزش بدهم.

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۳ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هجده − دوازده =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: