چاکرای هفتم چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ چاکرای تاج

مقالات
۴ دیدگاه

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک علی لند. امروز من (علی بیک میرزایی) در این مقاله میخواهم به شما عزیزان نکاتی را در رابطه با چاکرای هفتم یا همان چاکرای تاج ارائه کنم که امیدوارم مورد پسندتان واقع شود. دوستان توجه داشته باشید که دانشنامه متافیزیک علی لند با قطعیت وجود چاکراها را رد میکند و این مقاله صرفا جهت اطلاع و افزایش معلومات بوده و به هیچ وجه به معنی تایید وجود چاکراها در بدن توسط علی لند نمیباشد. کلیه محتویاتی که در این مقاله خواهید خواند بر پایه باورهای آئین هندوئیسم میباشد. با علی لند همراه باشید…

بیشتر بخوانید:
چاکرای ششم چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ چاکرای چشم سوم

چاکرای هفتم یا چاکرای تاج چیست؟

به باور آیین هندو ها چاکرای هفتم یا چاکرای تاج آخرین چاکرا از هفت چاکرا می باشد و وجود این چاکرا موجب ارتباط شخصی با خرد و آگاهی جهانی و برتری او نسبت به سایر افراد عادی میشود. باور بر این شد که چاکرای هفتم یا چاکرای تاج در بالای سر قرار گرفته است و رنگی که به آن نسبت داده‌اند سفید و یا صورتی است و گاهی هم هاله‌ای از نور طلایی مایل به سفید آن را احاطه می‌کند. باور بر این است که محل قرارگیری چاکرای هفتم یا چاکرای تاج در فرق سر و در وسط قرار بوده و تا بالاترین بخش در فاصله اورا از سر ادامه دارد. همچنین بنا بر گفته ها چاکرای هفتم در کلیه اندام ها تاثیر مستقیم دارد و همچنین تاثیر گذاری آن بر غده اپی فیز در مغز نیز میاشد!

بیشتر بخوانید:
چاکرای پنجم چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ (چاکرای گلو)

خصوصیات هفتم یا چاکرای تاج:

نام: چاکرای هفتم چاکرای تاج

رنگ: صورتی مایل به بنفش یا سفید و در بعضی موارد دارای هاله ای از رنگ طلایی

مانترا: ام

حواس: حواس پنجگانه – خودآگاهی فرا حسی

گلبرگ ها: هزار گلبرگ نیلوفری

بیشتر بخوانید:
چاکرای چهارم چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

وظایف چاکرای هفتم:
  • وظایف خاصی نیز برای چاکرای هفتم یا همان چاکرای تاج محول شده است که این وظایف به ترتیب زیر می باشند:
  • متصل شدن به آگاهی فراحسی و جهانی
  • بالا رفتن خرد در شخص
  • تمرکز و حس حضور بیشتر شخص
  • کنار گذاری الگوهای قدیمی و کهنه ذهنی
  • ارتباط حداکثری با خود برتر
  • آگاهی برتر شخص

چاکرای سوم:
چاکرای سوم چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

عدم تعادل در عملکرد چاکرای هفتم موجب چه عوارضی می شود؟

باور بر این است که عدم تعادل در چاکرای هفتم یا چاکرای تاج موجب اختلالاتی در شخص می شود که این اختلالات محسوس به شرح زیر می باشند:

  • خرافی دانستن مقدسات و عوامل ماورایی
  • احساس جدا بودن از سایرین و جهان و تمامی موجودات زنده و گرفتاری در زندان روحی شخصی
  • عدم توانایی در ارتباط با معنویات
  • احساس تنهایی داشتن
  • احساس بیگانگی با معنویات و…

بیشتر بخوانید:
چاکرای دوم چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ (چاکرای خارجی)

روش های باز کردن چاکرای هفتم:

هندوها بر این باورند که با مدیتیشن منظم و قرارگیری در معرض ورود مستقیم پلانا میتوان چاکرای هفتم را باز کرد! یکی از این تکنیک ها این است که همزمان با دم و بازدم تصور کنیم کوه نور سفید و یا صورتی مایل به بنفش و درخشانی در حال ورود به محل چاکرای تاج بوده و انرژی های این چاکرا را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین روش دیگر در جهت فعال سازی چاکرای هفتم این است که یک نور شعله ور صورتی مایل به بنفش همراه با هاله های طلایی را به شکل تاج در محل چاکرای هفتم تصور کنیم و همچنین لباسهای بپوشیم که همرنگ این چاکرا باشند! (عجب!)

بیشتر بخوانید:
چاکرای اول یا چاکرای ریشه چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

سخن پایانی:

دوستان در آخر باید به شما بگویم دانشنامه متافیزیک علی لند با قطعیت وجود هرگونه چاکرا را رد میکند و ما با دلایل موجه و علمی ثابت کرده ایم چیزی به نام چاکرا وجود ندارد و تنها ساخته و پرداخته ذهن هندوها میباشد. باز هم تکرار میکنیم این مقاله صرفا جهت اطلاع و افزایش معلومات بوده و به هیچ وجه به معنی تایید وجود چاکراها در بدن توسط علی لند نمیباشد. دوستان ما حقایق را میگوییم ولی اصراری به قبول کردنشان توسط شما نداریم! این خود شما هستید که مسیر زندگیتان را انتخاب میکنید. وظیفه ما تنها اطلاع رسانی است.

بیشتر بخوانید:
خلسه چیست؟ معرفی کامل انواع خلسه

بیشتر بخوانید:

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۴ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

7 − 6 =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: