چاکرای پنجم چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ (چاکرای گلو)

مقالات
۱ دیدگاه

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک علی لند. امروز من (علی بیک میرزایی) در این مقاله میخواهم به شما عزیزان نکاتی را در رابطه با چاکرای پنجم یا همان چاکرای گلو ارائه کنم که امیدوارم مورد پسندتان واقع شود. دوستان توجه داشته باشید که دانشنامه متافیزیک علی لند با قطعیت وجود چاکراها را رد میکند و این مقاله صرفا جهت اطلاع و افزایش معلومات بوده و به هیچ وجه به معنی تایید وجود چاکراها در بدن توسط علی لند نمیباشد. کلیه محتویاتی که در این مقاله خواهید خواند بر پایه باورهای آئین هندوئیسم میباشد. با علی لند همراه باشید…

بیشتر بخوانید:
چاکرای چهارم چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

چاکرای پنجم یا چاکرای گلو چیست؟

بنا بر باور آیین هندو چاکرای پنجم یا به عبارتی چاکرای گلو که نام سانسکریتی آن ویشودهی میباشد حد واسط بین بدن و سر می باشد به عبارتی از بالای سینه شروع شده و تا بالای گردن امتداد می یابد که وظیفه چاکرای پنجم بیان و بروز دادن خود واقعی و حقیقت ذات درونی مان است. باور بر این است که محل دقیق قرارگیری این چاکرا در وسط گلو می باشد. این چاکرا در قسمت جلو و بیرونی گلو قرار دارد (حفره بین گردن و حنجره). هندوها بر این باورند که چاکرای پنجم اثر مستقیمی بر روی غده تیروئید داشته و بدین ترتیب بر متابولیسم بدن و برآورده کردن انرژی و رشد بدن تاثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید:
چاکرای سوم چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد چاکرای پنجم یا چاکرای گلو:
  • نام سانسکریتی: ویشودهی
  • رنگ: آبی و در برخی مواقع همراه با هاله ای صورتی
  • عنصر مربوطه: صدا
  • غدد وابسته: غده تیروئید
  • عنصر وابسته: اِتِر
  • توانایی: خطر کردن
  • حس مربوطه: شنوایی
  • سنگ: زمرد کبود – فیروزه
  • اندام وابسته: گلو- گوش ها – آرواره ها – گردن – بازوها – مری – نای – لب های بالایی و ریه ها
  • مکان قرار گیری: حفره بین گردن و حنجره

بیشتر بخوانید:
چاکرای دوم چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

برخی چاکرای پنجم یا چاکرای گلو را پل ارتباطی بین افکار و احساسات، عکس العمل ها و همچنین انگیزه های ما می‌دانند. وجود چاکرای پنجم باعث می شود در راه این موارد ما درونمان را بروز داده و ابراز می کنیم. این ابراز ها با عکس العمل هایی مانند خندیدن و شادی کردن، گریه کردن، دلواپسی، احساسات عاشقانه و امثال اینها همراه می باشند. این چاکرا موجب می شود ما ندای درونمان را شنیده و آن را درک کرده و با درونمان ارتباط برقرار کنیم. به موجب چاکرای پنجم آگاهی ما نسبت به بدن و در درونمان بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید:
چاکرای اول یا چاکرای ریشه چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

عملکرد هماهنگ چاکرای پنجم یا چاکرای گلو موجب چه چیزی میشود؟

بنا به باور هندوها عملکرد صحیح چاکرای پنجم موجب سازگار شدن ما باشرایط، شیفته بودن و مجذوب بودن به عشق، آرمانگرایی و وفاداری، صلح جویی و پاکی طینت و غیره می شود. در صورت عملکرد صحیح چاکرای پنجم شخص بدون ذره‌ای واهمه درون خود را نشان داده و احساساتش را بروز می دهد. در این حالت شخص انرژی بیشتری گرفته و همچنین توانایی نه گفتن را خواهد داشت و به عبارتی شخصی مستقل و بدون وابستگی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
چاکرا چیست؟ آیا چاکراها واقعا وجود دارند؟

عملکرد ناهماهنگ چاکرای پنجم یا چاکرای گلو موجب چه چیزی میشود؟

به باور هندوها عملکرد ناصحیح و ناهماهنگ چاکرای پنجم یا چاکرای گلو موجب بروز ناهنجاریهای در شخص میشود. این ناهنجاری ها میتوانند شامل موارد زیر باشند:

دمدمی مزاجی، بی حوصلگی، استبداد طلبی، بی قراری، تنبلی و راحت طلبی، تعصب بیش از حد، غرور و تکبر و طعنه زدن، گمراهی، احساس پیش داوری بیش از حد، عصبانیت و درنده خویی، و در کل رفتارهای ضد اجتماعی.

بیشتر بخوانید:
آیا فرازمینی ها در گذشته به کره زمین آمده اند؟!

سخن پایانی:

دوستان در آخر باید به شما بگویم دانشنامه متافیزیک علی لند با قطعیت وجود هرگونه چاکرا را رد میکند و ما با دلایل موجه و علمی ثابت کرده ایم چیزی به نام چاکرا وجود ندارد و تنها ساخته و پرداخته ذهن هندوها میباشد. باز هم تکرار میکنیم این مقاله صرفا جهت اطلاع و افزایش معلومات بوده و به هیچ وجه به معنی تایید وجود چاکراها در بدن توسط علی لند نمیباشد. دوستان ما حقایق را میگوییم ولی اصراری به قبول کردنشان توسط شما نداریم! این خود شما هستید که مسیر زندگیتان را انتخاب میکنید. وظیفه ما تنها اطلاع رسانی است.

بیشتر بخوانید:
قانون جذب چگونه عمل میکند؟ نکات شگفت انگیز قانون جذب

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

15 − نه =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: