آموزش صحیح مدیتیشن واقعی | آموزش مراقبه توسط استاد علی بیک میرزایی

سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی سایت متافیزیک و علوم ماورا الطبیعه علی لند. امروز در این مطلب من (علی بیک میرزایی) میخواهم به شما طریقه صحیح مراقبه یا همان مدیتیشن را آموزش بدهم. پس با من همراه باشید…

دوستان قبل از هر چیزی میخواهم به شما فواید مراقبه یا همان مدیتیشن را بگویم. مدیتیشن همان آرامش روح و روان است! همانطور که میدانید در صورتی که انسان روحش آزاد و آرام باشد بدون شک توانایی انجام هر کاری را خواهد داشت. ازجمله فواید مدیتیشن میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • بهبود جریان خون در بدن
  • آرامش و راحتی عضلات بدن
  • کاهش اسید لاکتیک موجود در بافت ماهیچه ای
  • متعادل کردن متابولیسم بدن
  • تقویت قدرت تمرکز
  • تقویت حافظه
  • توانایی کنترل عملکردهای رفتاری و بدنی در شرایط مختلف
  • رفع افسردگی
  • فراموش کردن خاطرات بد و آزار دهنده
  • از بین بردن وسواس فکری و…

بیشتر بخوانید:
آموزش جذب نیروهای متافیزیکی – ۱۰۰% عملی توسط علی بیک میرزایی
بهترین مکان برای جذب نیروهای متافیزیکی

به خاطر داشته باشید که موارد بالا تنها در صورت انجام صحیح عمل مدیتیشن برایتان میسر خواهند بود. حال در ادامه به آموزش صحیح مراقبه یا همان مدیتیشن میپردازیم. قبل از آموزش مدیتیشن میبایست به شما ملزومات مورد نیاز برای انجام عمل مدیتیشن را بگویم.

۱: قبل از انجام مدیتیشن بهتر ازست حدود ۱۰ دقیقه به آهستگی پیاده روی کنید و در حین پیاده روی به صورت ملایم نفس های نسبتا عمیق بکشید تا اکسیژن لازم به مغزتان برسد.

۲: قبل از انجام عمل مدیتیشن به مقدار مناسب آب بنوشید.

۳: با شکم کاملا گرسنه عمل مدیتیشن را انجام ندهید.

۴: تا حد امکان سعی کنید عمل مدیتیشن را وقتی کمترین مشغله ذهی را دارید انجام دهید. چرا که در صورت داشتن مشغله ذهنی عمل مدیتیشن ممکن است حالتان را بدتر کند.

۵: لباسی مناسب و راحت به تن داشته باشید.

۶: قبل از انجام عمل مدیتیشن حتما به سرویس بروید.

۷: مکانی آرام و به دور از هر گونه سر و صدا و یا عوامل تحریک کننده ذهنی را برای عمل مدیتیشن یا مراقبه خود انتخاب کنید.

حال میرسیم به آموزش صحیح عمل مدیتیشن:

با فرض اینکه مراحل بالا را رعایت کرده اید, ابتدا گوشه مناسبی از مکان مورد نظرتان را انتخاب کنید. ممکن است با خودتان بگویید چرا گوشه ای را انتخاب کرده ام؟ دلیل این است که در صورتی که تمام اطراف فرد باز باشد ممکن است این امر موجب از بین رفتن تمرکز شود! پس از انتخاب مکان مناسب برای عمل مدیتیشن, ابتدا چند بار نفس عمیق بکشید. مهم نیست نفس را از دهانتان میگیرید و یا از دماغتان… همچنین مهم نیست نفس را از دهانتان بیرون میدهید یا از دماغتان… مهم راحتی شماست! حال بر روی زمین و یا مبل نشسته و یا حتی بر روی تخت دراز بکشید سپس چشمان خود را ببندید. سعی کنید به هیچ چیز فکر نکنید حتی اگر موضوعی ذهنتان را درگیر کرده است سعی کنید به آن اصلا فکر نکنید (چند بار اول ممکن است مشکل باشد ولی به مرور عادت میکنید). به محض اینکه دیدید افکاری منفی و یا … در حال نفوذ به ذهنتان است بلافاصله نفس های عمیق بکشید تا ذهنتان درگیر آن تفکر نشود. سعی کنید به هنگام مراقبه یا همان مدیتیشن حتما از موسیقی ملایمی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید برای انجام عمل مدیتیشن حتما لازم نیست از الگوی خاصی پیروی کنید! به عنوان مثال حتما لازم نیست به شکلی خاص نشسته و یا حرکات عجیب و غریب انجام دهید! آنطور که راحت هستید مراقبه (مدیتیشن) را انجام دهید نه آنطور که الگویی خاص بگوید! پیروی از الگویی خاص دیکتاتوری ایجاد کرده و ذهنتان را مختل خواهد کرد! پس از بستن چشمهایتان و در نظر گرفتن این که میبایست سعی کنید به هیچ موضوعی فکر نکنید, به موسیقی ملایم گوش دهید و هر از گاهی نفس عمیق بکشید. همچنان که این موارد را رعایت میکنید سعی کند عضلات بدن خود را شُل کرده و حس راحتی خاصی به خودتان بدهید. سعی کنید با فکر کردن به موارد خاصی که موجب برپایی حس خوشایندی در وجودتان میشوند به خودتان آرامش بدهید. مثلا تصور کنید که در ساحل جزیره ای روی ماسه ها دراز کشیده اید. مقابلتان دریای آرام و پشت سرتان جنگل… آفتاب با ملایمت به شما تابیده و نسیم ملایمی میوزد و شما در کنار کسی که بیش از همه دوستش دارید دراز کشیده اید و امواج ملایم دریا را تماشا میکنید…

هنگامی که شما توانستید ماجرای دلنشینی که در ذهنتان ساخته اید را با تمام وجود حس کنید بدانید که شما موفق شده اید. سعی کنید خودتان را رها کنید و بگذارید ماجرایی که در ذهنتان ساخته اید به خودی خود پیش برود و خودتان در روند موضوع دخالت نکنید…

انجام عمل مراقبه یا همان مدیتیشن در روز حد اقل یک بار توصیه میشود. انجام مدتیشن به هنگام صبح پس از بیدار شدن از خواب امری واجب میباشد تا روزی کاملا شاد و پرنشاط داشته باشید… سعی کنید شب به هنگام خواب وقتی چشمانتان را بسته اید مراقبه کنید و به خواب بروید. این امر موجب سرزندگی و از بیر رفتن استرس و اضطراب و انرژی های منفی شده و همچنین خواب شما را راحت و ملایم خواهد کرد.

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

11 + 7 =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: