آیا استفاده از ۱۰۰ درصد قدرت ذهن امکان پذیر است؟

مقالات
۲۷ دیدگاه

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک علی لند امروز من (علی بیک میرزایی) در این مقاله تصمیم دارم به شما دوستان و همراهان گرامی در رابطه با اینکه آیا استفاده از ۱۰۰ درصد قدرت ذهن امکان پذیر است یا خیر مطالب مفیدی را ارائه کنم. امیدوارم این مقاله متفاوت مورد پسندتان واقع شود و از آن نهایت استفاده را ببرید. از شما دعوت می کنم با علی لند همراه باشید… دوستان و همراهان عزیز حقیقتش را بخواهید دلیل اصلی نوشتن این مقاله اصرار یکی از کاربران سایت مبنی بر این بود که آیا انسان میتواند از ۱۰۰ درصد قدرت ذهن خود استفاده کند یا خیر؟ در ادامه پرسیده بود که در صورت استفاده ۱۰۰ درصدی از قدرت ذهن چه اتفاقی می‌افتد؟

بیشتر بخوانید:
تسخیر ذهن چگونه انجام میشود؟ بررسی تسخیر ذهن افراد

آیا استفاده ۱۰۰ درصدی از قدرت ذهن امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سوال باید ابتدا بدانیم که پیشرفت عملکرد ذهن به چه شکل میباشد. پیشرفت عملکرد ذهن (مغز) در صورتی که بخواهیم آن را از صفر تا صد اندازه گیری کنیم بدین ترتیب است که از صفر تا صد، ۱۰۰ عدد قرار دارند. در نگاه کلی به این موضوع گفتنش بسیار ساده است از صفر تا صد چند عدد وجود دارد ولی مسئله اساسی این است که بین هر یک از این عدد ها بینهایت اعشار وجود دارد! حال وجود این اعشار است که برآورد درصد استفاده از مغز را برایمان بسیار سخت و دشوار می کند. چرا که هر چقدر این اعشار بیشتر شوند ما به سمت پیشروی و استفاده بیشتر از درصد مغز پیش می رویم، و از آنجا که بینهایت اعشار بین اعداد وجود دارند و در بین این اعشار نیز بی نهایت اعشار دیگر وجود دارند بدین ترتیب برآورد این موضوع که آیا استفاده از ۱۰۰ درصد قدرت ذهن امکان پذیر است همانند این است که ما در مسیر بی نهایتی مدام به سمت جلو درحال پیشروی هستیم بدین ترتیب که پیشرفت مان مشخص است ولی پایان راه نا مشخص!

بیشتر بخوانید:
خلسه چیست؟ معرفی کامل انواع خلسه

از این رو به هیچ وجه نمی توانیم حتی بگوییم که انسان از چند درصد توانایی مغز خود تا به حال توانسته است استفاده کند! با این حال محققان و دانشمندان زیادی در رابطه با این موضوع که انسان تا به حال در بهترین شرایط ممکن از چند درصد مغز خود توانسته است استفاده کند، اظهارنظرهای مختلفی دارند و این در حالی است که تمامی این اظهار نظرها دارای یک نقطه مشترک هستند و آن این است که انسان هر چه قدر هم که توانسته باشد از توانایی‌های ذهنش استفاده کند تنها میتواند زیر ۱۰ درصد از توانایی‌های مغزش را به کار ببرد!

بیشتر بخوانید:
کینزی های واقعی و دروغین را بشناسید! (لطفا شوکه نشوید!)

در صورتی که انسان بتواند از ۱۰۰ درصد توانایی مغزش استفاده کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

پرسیدن این سوال که آیا انسان میتواند از ۱۰۰ درصد توانایی مغزش استفاده کند در حقیقت سوالی بی جواب است چرا که این سوال عملاً چیزی را پرسیده است که امکان پذیر نیست. انگار که بگوییم پایان نامحدود چیست؟! به عنوان مثال اگر بخواهم به شما مثالی را بیاورم میتوانم از مثال دو آینه استفاده کنم. می دانیم که اگر جسمی را بین دو آینه با زاویه موازی هم قرار دهیم بی نهایت بار تصویر آن جسم در دو آینه تکرار می شود بی هیچ پایانی! حال آیا می‌توان گفت که این تصویر چند بار تکرار می شود؟ خیر به هیچ وجه نمی توانیم چنین چیزی را بگوییم! پرسیدن این سوال که در صورتی که انسان بتواند از ۱۰۰ درصد توانایی مغزش استفاده کند چه اتفاقی خواهد افتاد همانند این است که بگوییم پایان علم کجاست؟! و حال آنکه علم تا بی‌نهایت ادامه پیدا میکند چرا که همیشه چیز جدیدی برای کشف کردن و حالت جدیدی برای بهتر شدن وجود دارد، و از آنجا که ما هرگز انتهای راه را نمی دانیم چرا که مسیری بی پایان است بدین ترتیب هرگز نمی توانیم بگوییم که در صورت استفاده ۱۰۰ درصدی از توانایی های مغز به طور یقین چه اتفاق هایی خواهند توانست رخ دهند!

بیشتر بخوانید:
پیشگیری و درمان کرونا با متافیزیک! برای حفظ سلامتی خود حتما بخوانید

در این بخش از مقاله تنها می خواهم به بیان مواردی که در صورت استفاده از نزدیک به ۱۰۰ درصد مغز می توانند رخ دهند بپردازم. حال تصور کنید که انسان توانسته است به توانایی های نزدیک به ۱۰۰ درصد مغز خود دست یابد. تصور کنید چه اتفاق هایی خواهند افتاد! قطعا آن وقت است که انسان با علمی که به دست می آورد توانایی از بین بردن یک کهکشان را به طور کامل خواهد داشت! همان گونه که درصورتی که در قرون وسطی می گفتند زمانی خواهد رسید که انسان با توانایی ذهن خود (علم) خواهد توانست در کمتر از یک دقیقه شهری را با خاک یکسان کند هرگز باورشان نمی شد! و این در حالی است که این اتفاق بر سر شهرهای هیروشیما و ناکازاکی در جنگ جهانی دوم توسط آمریکا افتاد!

بیشتر بخوانید:
عرفان حلقه چیست؟ بررسی ابعاد مختلف عرفان کیهانی

سخن پایانی:

در پایان باید به شما بگویم عملکرد ذهن انسان نامحدود است و ذهن انسان همواره در حال حرکت به سمت جلو و پیشرفت و تکامل هرچه بیشتر می باشد. زمانی خواهد رسید که تکنولوژی آن چنان پیشرفت خواهد کرد که انسان برای انجام امور خود دیگر نیازی به استفاده فیزیکی از اندام خود نداشته و تنها با القای ذهنی و تمرکز بر روی چیزی آن کار را انجام خواهد داد! دقیقاً همانند لوازمی که اخیراً توسط محققان و دانشمندان ساخته شده اند که توسط ارسال سیگنال های ذهنی توسط مغز عمل می کنند.

بیشتر بخوانید:
آینه بینی چیست؟ همه چیز درباره آینه بینی

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۲۷ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

2 + 15 =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: