چگونه خودمان را بدبخت کنیم؟! انکار حقایق

مقالات
۲ دیدگاه

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک علی لند. امروز من (علی بیک میرزایی) در این مقاله متفاوت قصد دارم به بررسی مخرب ترین عامل زندگی فردی یعنی “انکار” بپردازم! از شما هم دعوت میکنم این مقاله بی نظیر را تا انتها بخوانید چرا که خواندن این مقاله بیش از هر چیزی به نفع خودتان است. با علی لند همراه باشید…

دوستان راستش را بخواهید جرقه نوشتن این مقاله را یکی از کسانی که او را خوب میشناسم به ذهنم زد! ابتدا بگذارید در یک خط به صورت کوتاه در رابطه با آن شخص برایتان بگویم. این شخص کسی بود که عملا از عرش به فرش آمد! شخصی دارای بالاترین کمالات, بهترین فرصت ها و بهترین موقعیت ها… ولی متاسفانه این شخص با انکار حقایق تمامی این فرصت ها و موقعیت ها و زندگی عالی ای که داشت را به دست خودش نابود کرد! جالب آنکه پس از نابودی تمامی این حسنات همچنان آرام ننشسته و زندگی خود را ویران و ویرانتر کرد تا حدی که هیچ چیزی از او و زندگی اش باقی نماند و بدتر آنکه همچنان راه اشتباه خود را ادامه داده و به انکار حقایق میپردازد! با گفتن این مقدمه حال میرویم به سراغ اصل موضوع…

بیشتر بخوانید:
منطق درمانی – درمان قطعی بیماری های روحی و روانی

چگونه خودمان را بدبخت کنیم؟

اگر شما از آن دسته از افراد هستید که به فکر موفقیت در زندگی خود هستید که هیچ… اما اگر از آن دسته از افراد هستید که میخواهید زندگی خود را ویران کرده و در بدبختی و فلاکت و گمراهی دست و پا بزنید به شما پیشنهادی شگفت انگیز دارم! تنها کافی است حقایق را انکار کنید تا در بازه زمانی کوتاهی یک بدبخت تمام عیار شوید! بدبخت ترین بدبخت ها…!

انکار حقایق چگونه بدبختمان میکند؟

دوستان انکار کردن حقایق امری است که ممکن است در کوتاه مدت موجب لذتمان شود ولی این امر در دراز مدت عواقب و بدبختی هایی به همراه خواهد داشت که کمر خودمان و نزدیکانمان را خواهد شکست! انکار حقایق از نظر متافیزیکی نوعی کوری درونی در وجود انسان ایجاد خواهد کرد که مانع از دیدن واقعیات در زندگیمان میشود. تصور کنید شما یک ساختمان زیبا ساخته اید… به مرور زمان بر اثر شرایط آب و هوایی نمای سایختمان شروع به تخریب میکند و حال شما با دیدن خرابی ها شروع به ترمیم و مرمت ساختمان میکنید… حال تصور کنید پارچه ای روی نمای ساختمان بکشید و خرابی ها را مشاهده نکنید… پس از مدتی وقتی پارچه را بردارید متوجه خواهید شد که دیگر از نمای ساختمان چیزی باقی نمانده است!

بیشتر بخوانید:
حس ششم چیست؟ بررسی حس ششم از بعد متافیزیک

انکار حقایق نیز دقیقا به همین شکل است… با پذیرفتن حقایق و قبول کردن اشتباهات و نقص هایمان ما میتوانیم با سعی و تلاش تمامی نقص ها را برطرف کنیم. اما اگر انکار کنیم چه؟ در صورتی که ما حقایق زنذگی مان را انکار کنیم و کلیه نقص ها و معایبمان را انکار کنیم و بگوییم “اصلا چنین نیست! من خیلی هم عالی هستم!” این امر موجب ایجاد یک اعتماد به نفس کاذب در ما شده و ما را از حقیقت دور خواهد کرد! به مرور تا به خودمان بیاییم متوجه خواهیم شد که عمرمان گذشته و از ما چیزی جز فلاکت و بدبختی و رذایل باقی نمانده است!

افراد منکر, چگونه اشخاصی هستند؟

شخص منکر همانند یک شخص کور است! این شخص چون معایب خود را نمیبیند و حتی با دیدنشان آنها را انکار میکند, تا وقتی به همین شکل ادامه دهد بیشتر و بیشتر در منجلاب فرو خواهد رفت و این پروسه تا فلاکت ابدی او ادامه خواهد داشت! جالب اینجاست که این گونه افراد تحت هیچ شرایطی هیچ انتقادی را نپذیرفته و در برابر هرگونه نقدی موضع دفاعی به خود میگیرند! توجه داشته باشید که در صورتی که عیبمان را بدانیم و آن را انکار کنیم, مقصر صد درصدی بدبختی ها و فلاکتمان خودمان هستیم! اینکه میگویند از خودتان تغریف کنید و اعتماد به نفس داشته باشید بله کاملا صحیح است! ولی منظور این است که در کنار این موارد به بررسی نقاط ضعف خود نیز بپردازید و معایب خود را برطرف سازید!

سخن پایانی:

در پایان این مقاله را با ضرب المثل زیر به پایان میرسانم:

مشک آن است که خود ببوید, نه آنکه عطار بگوید!

همواره سعی کنید واقعا فردی موفق و مفید باشید! با تعریف و تمجید های بی مورد از سوی خود و دیگران حقایق تغییر نمیکنند!

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پنج × پنج =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: