دلیل خلقت انسان – آیا خلقت ما دلیل خاصی داشته است؟

مقالات
۷ دیدگاه

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک علی لند. امروز من (علی بیک میرزایی) تصمیم دارم مقاله کوتاهی را برایتان برگرفته از کتاب متافیزیک “۶۰” (نوشته خودم) ارائه کنم. در این مقاله میخواهیم به بررسی دلیل خلقت انسان بپردازیم. از شما دعوت میکنم با علی لند همراه باشید…

دلیل خلقت انسان:

از قدیم و ایام استنباط های گوناگونی در رابطه با خلقت بشر آمده است که هر کدام به نوبه خود جالب و شنیدنی هستند. اما جالب اینجاست که تمامی این استنباط ها به روز قیامت و مرگ و زندگی پس از مرگ به نوعی اشاره میکنند. بر اساس تقویم مایاها و پیشگوی تاریخی نستراداموس دنیا در سال ۲۰۱۲ میلادی به پایان خواهد رسید و دقیقا در این تاریخ نیز تقویم مایاها به پایان میرسد! اما در واقع اینها به نوعی جنبه خرافی داشته و فاقد اعتبار و تنها در حد نظریات میباشند.

بیشتر بخوانید:
آیا خداوند سرنوشت انسان را از پیش تعیین کرده است؟

در حقیقت خلقت انسان بدون دلیل نبوده چرا که از نظر من انسان تکمیل کننده جهان هستی میباشد چراکه خداوند فقط به انسان قدرت لاینتهایی تفکر را داده و به او آزادی عمل داده است که چگونه پیش رود و چگونه طبیعت وحشی را همانند حیوانی اهلی در اختیار گیرد. و همانطور که میدانید انسان تنها مخلوقی است که خداوند به او تبارک الله گفت! از دیدگاه برخی یا تا آنجا که من شنیده ام خداوند انسان را برای نیایش و دعا و شکرگذاری برای خدا خلق کرده است اما با توجه به احترامی که به تمامی اقشار دارم باید بگویم که از نظر من این تفکر کاملا اشتباه و واحی است. اگر چنین بود آنوقت فرق بین ما و فرشتگان خدا که تنها از دستور خاصی پیروی میکنند و آزادی عمل ندارند چه بود؟ قضاوت را به خود شما میسپارم.

منبع: کتاب متافیزیک ۶۰ (نوشته علی بیک میرزایی)

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۷ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • خیلی مقاله درستی بود واقعا عالی بود استاد

    پاسخ
  • در جواب به آقای (طه):دوست عزیز اگه خدا به عبادت ما نیاز داشت به اندازه یک دهم همین انسان هایی که تا اینجا خلق کرد، فرشته خلق میکرد خیلی بهتر بود! چون فرشته ها در اراده خود عبادت به درگاه خدا رو دارن. به عبارتی اگه خدا فقط عبادت بخواد ادامه خلق همان فرشتگان هم بهتر بود هم آسان تر! پس چرا خدا انسان رو خلق کرد؟ خدا مطمئنان دلایل دیگری داره..‌ البته درک تمام دلیل های آفرینش واسه انسان میشه گفت غیر ممکنه (ما هنوز نمیتونیم به صورت ۱۰۰% متافیزیک رو درک کنیم چه برسه بخوایم بفهمیم منظور خدا از خلقت چیه!)

    پاسخ
  • […] بیشتر بخوانید: دلیل خلقت انسان – آیا خلقت ما دلیل خاصی داشته است؟ […]

    پاسخ
  • مشکل شما آقای میرزایی عزیز اینه که نفهمیدی عبادت چیست پسرم!
    چون ندیدی ره افسانه زدی. نظرت رو برای خودت نگه دار.

    پاسخ
    • به دلیل اشتباهی که در تربیتتون انجام دادن مجبور شدم فحاشی های کامنتتونو ویرایش و حذف کنم! دوست عزیز اصولا وقتی یک شخص فاقد شعور در برابر حقایق عاجز میمونه اقدام به توهین و فحاشی میکنه! شما بهتره بجای پاک کردن صورت مساله با فحاشی به من, کمی تحقیق کنین و سواد و شعور خودتون رو بالا ببرین.
      موفقف باشین

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

18 − نه =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: