موسیقی بینورال چیست؟ مقاله کامل موسیقی باینورال!

مقالات
۲۰ دیدگاه

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک علی لند. امروز من (علی بیک میرزایی) در این مقاله میخواهم در رابطه با موسیقی بینورال یا همان موسیقی باینورال مطالب کاملی را برایتان ارائه کنم. از شما دعوت میکنم با این مقاله نیز همانند سایر مقالاتم همراه باشید…

موسیقی بینورال چیست؟

دوستان اجازه دهید برای شروع این مقاله ابتدا به شما تعریفی کلی و نسبتا تخصصی در رابطه با موسیقی بینورال و اینکه همان موسیقی باینرال چیست ارائه کنم. موسیقی بینورال یا همان باینورال در حقیقت توهمی از وجود یک صوت در ذهن ما میباشد که اصطلاحا به آن صوت یا صدای سوم نیز میگویند. فلسفه این صوت این است که هنگامی که دو فرکانس متفاوت را به صورت مجزا هر کدام را به یکی از گوش هایمان منتقل کنیم, به عبارتی هر کدام از فرکانس ها در یکی از گوش هایمان پخش کنیم آن لحظه توهمی از وجود یک صدای سوم نیز پدیدار خواهد شد که این صدا در مغز بوجود می آید. اصطلاحا به این صدای تولید شده ضرب بینورال یا همان ضرب باینورال میگویند.

بیشتر بخوانید:
آلفای ذهنی چیست؟ معرفی امواج مغزی

علت به وجود آمدن ضرب باینورال (ضرب بینورال):

دوستان تا اینجای این مقاله متوجه شده ایم که فرایندذ تولید بینورال چگونه است. ولی حالا باید بدانیم که علت این پدیده شگفت انگیز چیست؟ دوستان در جواب به این سوال باید بگویم که ضرب بینورال نه توسط فرکانس موسیقی های پخش شده که توسط مغز ما هستند که تولید میشوند! در حقیقت مغذ ما با تولید ضرب بینورال (ضرب باینورال) سعی در پیدا کردن اختلاف فرکانسی بین دو موسیقی را دارد! حال چگونه؟ بگذارید با یک مثال ساده برایتان توضیح دهم که عمل ضرب باینورال چگونه اتفاق می افتد:

تصور کنید دو موسیقی را که یکی با فرکانس ۱۰۰ هرتز و دیگری با فرکانس ۱۳۰ هرتز میباشد را به صورت مجزا هر کدام را در یکی از گوش هایتان با هندزفری پخش کنند. در این هنگام است که مغذ شما به صورت مستقیم در حال دریافت دو فرکانس متفاوت به صورت هم زمان میباشد! از این رو مغر برای ایجاد و برقراری تعادل صدایی را با فرکانس ۳۰ هرتز تولید میکند تا اختلاف فاصله فرکانسی بین دو آهنگ را پر کرده و به تعادل برسد. (یک موسیقی ۱۰۰ هرتز و دیگری ۱۳۰ هرتز میباشد و بدین ترتیب مغز با ایجاد یک فرکانس ۳۰ هرتزی تعادل را برقرار میکند چون اختلاف فرکانسی بین دو موسیقی ۳۰ هرتز میباشد).

بیشتر بخوانید:
هیپنوتیزم چیست؟ همه چیز درباره هیپنوتیزم واقعی

عملکرد موسیقی بینورال چگونه است؟

عملکرد هر یک از نورون ها (سلول های مغزی) منجر به تولید جریان الکتریسیته میشود. گروه های تشکیل شده از اعصاب ما در واقع متشکل از این نورون ها میباشند که هماهنگ سازی فعالیت های نورون های متفاوت در حقیقت منجر به ایجاد نوسانات و اختلالات عصبی در مغز ما میشوند. از آنجا که فرکانس موسیقی بینورال تولید شده توسط مغز ارتباط مستقیم با اختلاف فرکانسی موسیقی های پخش شده در گوش ها دارد, ارتعاشات مغز ما نیز با توجه به اختلاف های فرکانسی موسیقی بینورال تغییر میکنند. اصطلاحا به این حالت “پاسخ پیروی فرکانس” گفته میشود. این پدیده موجب تغییر هماهنگی امواج مغزی شده که به این حالت بوجود آمده “تحریک عصبی” یا “دستکاری عصبی” میگویند.

بیشتر بخوانید:
آیا همه چیز از قبل تعیین شده است؟ بررسی قضا و قدر از بعد متافیزیک

تاثیر امواج مغزی بر توانایی های فردی:

دوستان ابتدا بگذارید به شما در رابطه با تحریک عصبی توضیحاتی را ارائه کنم و بعد برویم سراغ اصل مطلب. سلول های عصبی ما توانایی همگامی و سازگاری با هرگونه فرکانسی در مغز ما را دارا میباشند و بر اساس این فرکانس ها ارتعاشات را ایجاد میکنند که اصطلاحا به این پدیده “تحریک عصبی” نیز میگویند. در حقیقت توانایی های فردی افراد با توجه به امواج مغزی آن شخص متفاوت است. تابحال شده است که موقع مطالعه حس میکنید تمرکز خوبی ندارید؟ در حقیقت این برمیگردد به تولید و توزیع امواج در مغز شما. ما میتوانیم با تشدید کردن فرکانس مغزی مان به فرکانس های مورد نیاز برای انجام چیزی (مثلا تمرکز) به وسیله گوش دادن به صوتی که دارای فرکانسی برابر با همان فرکانس میباشد موجب تقویت و بهتر شدن مغزمان شویم!

بیشتر بخوانید:
یوگا بهتر است یا پیاده روی؟ بخوانید و آگاه شوید!

بدین ترتیب شما میتوانید با گوش دادن به موسیقی هایی دارای فرکانس هایی خاص, موجب تقویت و تراز کردن فرکانس های مغزی تان با امور مورد نظر مشکلات ذهنی زیادی را درمان کنید. این مشکلات میتوانند بی خوابی, حافظه ضعیف, فراموشی و… باشند. به عنوان مثال شما میتوانید با تحریک بخشی از مغزتان که متعلق به شادی و نشاط است افسردگی را از خود دور کرده و درمان شوید!

خرافات و مزخرفات وارده بر موسیقی های بینورال:

دوستان متاسفانه باید بگویم امان از دست این اساتید فیک متافیزیک که هر مزخرفاتی را که دلشان میخواهد قاطی مسایل میکنند! متاسفانه ما همواره شاهد عناوینی همچون: بینورال ازدواج! بینورال بخت گشایی! بینورال خوش شانسی و چرندیاتی از این قبیل هستیم که شما عزیزان میبایست به این نکته توجه کنید که نسبت دادن همچین مواردی به موسیقی های بینورال از اساس اشتباه و دروغ بوده و به هیچ وجه نباید موارد مشابه را باور کنید. این موارد تنها به جهت کلاهبرداری توسط اساتید جعلی متافیزیک مطرح شده اند.

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۲۰ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام موقع تمرین باشه یا قبل تمریم گوش بدیم بعد تمرین شرو کنیم

    پاسخ
  • سلام استاد خسته نباشید بنده صوت بینورال سه گانه رو خریدم گفته شده کی گوش بدیم ولی نگفته چند دقیقه ؟
    با تشکر

    پاسخ
  • خب منظورتون اینه که امواج آلفا و بتا وجود ندارن؟https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AC_%D8%A2%D9%84%D9%81%D8%A7 اینجا توضیح کاملش هست؛ البته فکر کنم منظورتون خرافات مربوط به این بحثه🤐

    پاسخ
  • با سلام و درود بسیار جالب توجه بود و لذت بردم البته چند سال پیش (سری کتب استاد بزرگ پروفباک بنام رازنیروهای فراحسی و قدرتهای فوق عادی) را که حدود سی سال پیش تدوین و دو دهه پیش نشر و پخش شده بوده است را خوانده بودم و بواقع مطالب شما در تکمیل و اثبات آموزه های مندرج در آن سری کتابهای استاد پروفباک میباشند و بسیار با ارزش و حیاتی است و در آن روزها کمتر کسی مفاهیم مفید پر ارزش و حیاتی نابغه عصر استاد بزرک پروفباک را که دهه ها از این زمان خود فراتر است را درک میکرد اما اکنون با ظهور و حضور دانشمندان و سایتهای ارزشمند مثل شما آن ارزشها مفهوم میابند خداوندشما را پایدار و محفوظ بدارد و اگر استاد عالیقدر و نابغه دوران استاد پروفباک زنده اند عمر و سلامتیش پایدار و چنانچه کالبد تهی نموده اند در کمال رستگاری باشند آمین , فیض محمد

    پاسخ
  • سلام این موسیقی باینورالی که تو سایتتون هست هر کدومش چند دقیقس؟ و ۲_اینکه تلقینات هم توش به کار رفته یا خیر؟

    پاسخ
    • موسیقی بینورال بدون کلام میشه چون هدف فقط رسوندن فرکانساست. ۳ ترک ۵ دقیقه ای هستش که شماره ۱ برای قبل صبحانه, ۲ برای ۱/۵ ساعت بعد ناهار و ۳ برای شب نیم ساعت قبل خواب هستش

      پاسخ
      • سلام ببخشید عملکرد اصلی فایل بیونرال و سالیمینال رو میفرمایید ،اگر قرار نیست روی ثروت و ازدواج و…با موزیک بیونرال کار کرد پس به چه درد میخوره یک سایتی به من یک فایل بیونرال با گفتار تلقینی داده به نطرتون فیک ؟ گوش نکنم؟

        پاسخ
      • چرا انقدر گرونه؟!😖
        قیمت این سه تا ترک تقریبا ۲ برابر دوره‌ای که خریداری کردم.

        پاسخ
        • دوست عزیز این بینورال ها اختصاصی هستن و قیمتشونم نصف دوره هستش و با کد تخفیف nowruz میتونین با ۵۰ درصد تخفیف خریداریش کنین تا ۵ فروردین!

          پاسخ
        • سلام استاد خسته نباشید ممنون واس کد تخفیف من موسیقی خریدم و سوالی که برام پیش امده اینه که بدون موسیقی هم موفق به نفوظ به خواب دیگران میشیم یا نه یا اینکه حتما باید موسیقی همه گوش کنند ممنون

          پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 × 5 =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: