خوش آمدید کاربر مهمان - ورود به سایت!

آموزش تمرینات پرانایاما – کاملا متفاوت و جدید

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک علی لند. امروز من (علی بیک میرزایی) میخواهم تمرینات پرانایام یا همان تمرینات پرانایاما را برایتان به صورت کامل آموزش بدهم. امیدوارم این آموزش مورد پسندتان واقع شود. در صورتی که میخواهید بدانید پرانایاما چیست پیشنهاد میکنم به مقاله پرانایاما چیست؟ تمرینات پرانایاما (پرانایام) سر بزنید. با علی لند همراه باشید…

بیشتر بخوانید:
پرانایاما چیست؟ تمرینات پرانایاما (پرانایام)

آموزش پرانایاما:

در این آموزش میخواهیم به دو روش تمرینات پرانایام (پرانایام) را انجام دهیم. پیشنهاد میکنیم بسته به خصوصیات و ویژگی های خود یکی را انتخاب کرده و انجام دهید. پرانایام روش اول به صورت نشسته بوده و برای افزایش ضرفیت تنفسی بدنتان میباشد و پرانایام روش دوم به صورت ایستاده بوده که هواهای راکد درون مجاری تنفسی بدنتان را از بین برده و تنش های موجود در جسم و روحتان را از بین میبرد.

پرانایام نشسته (تمرینات پرانایاما ی نشسته):

به شما پیشنهاد میکنیم قبل از شروع به کار این نوع پرانام ابتدا کمی تمرینات کششی انجام دهید. بر روی زمین بنشینید و پاهای خود را به حالت بشقابی در آورید. چند نفس عمیق بکشید و خود را آماده شروع کار کنید. این تمرین تنفسی به صورت سیکل ترکیبی ۳ مرحله ای است. به عبارتی هر سیکل تنفسی در سه مرحله انجام میشود. این مراحل به شرح زیر میباشند:

مرحله اول:

در مرحله اول ۴ نوبت نفس گرفته و ۴ نوبت نفس را بیرون دهید. بدین ترتیب که در یک بار نفس گیری (دم) ۴ بار نفس را داخل دهید و در بازدم ۴ بار نفس را بیرون دهید. توجه داشته باشید که هیچ گونه تنشی را در بدن و ذهنتان ایجاد نکنید.

بیشتر بخوانید:
انواع تنفس ها برای مدیتیشن – تنفس های پیشنهادی

مرحله دوم:

در این مرحله شما میبایست ۴ بار این عملیات تنفسی را انجام دهید: ۱ نوبت دم سپس یک نوبت حبس دم و یک نوبت بازدم و سپس یک نوبت حبس بازدم. این فرایند را ۶ بار تکرار کنید.

مرحله سوم:

در این مرحله شما میبایست ۴ نوبت دم و سپس ۴ نوبت حبس دم, و سپس ۴ نوبت بازدم و بعد ۴ نوبت حبس دم را انجام دهید.

توجه داشته باشید که در مراحل بالا منظور از هر نوبت مدت زمان بین ۱ الی ۲ ثانیه میباشد. بعد از انجام سه مرحله ذکر شده در بالا, حال مرحله ۳ را به صورت صحیح ۱۱ بار انجام دهید. سعی کنید به مرور این تعداد را به ۲۱ الی ۲۵ بار در هر نشست افزایش دهید.

فواید پرانایام نشسته:

این تمرین تنفسی (پرانایام نشسته) به مرور به شما کمک میکند در فرایند تنفسی خود هوای بیشتری را وارد شش هایتان کرده و اکسیژن بیشتری را به مغز و بدنتان برسد که این امر علاوه بر سلامتی بدن و عضلات و قدرت ذهنی شما موجب حس آرامش بیشتر و از بین رفتن افسردگی و نابودی کامل تنش های روحی و روانی در شما میشود.

بیشتر بخوانید:
آموزش صحیح مدیتیشن واقعی | آموزش مراقبه توسط استاد علی بیک میرزایی

پرانایام ایستاده (تمرینات پرانایاما ی ایستاده):

تمرینات پرانایام ایستاده به طوری هستند که حرکات خم به جلو نیز در این تمرینات دخیل هستند. خواص این نوع تمرینات نیز همانند نوع نشسته آن بوده و شما میتوانید بسته به توانایی های خود این تمرینات را انجام بدهید.

مرحله اول:

ابتدا مکان خاصی را انتخاب کرده و باستید و سپس دستان خود را در دو طرف خود شل و آویزان نگه دارید. توجه داشته باشید که حالت ایستادن شما باید به گونه ای باشد که بدنتان صاف صاف باشد و حالت نسبتا کشیده به خود بگیرد. حال نفس عمیقی کشیده طوری که احساس کنید تماش شش هایتان پر از هوا شده اند. سپس به اندازه ۲ نوبت (حدودا ۳ ثانیه) نفس خود را نگه داشته و بعد رو به جلو خم شده و تمامی هوای موجود داخل شش هایتان را به بیرون خارج کنید.

مرحله دوم:

حال مجددا ایستاده, دست هایتان را بر روی سینه خود قرار داده و بعد نفس گرفته و پس از پر شدن شش هایتان همچنان که دست هایتان بر روی سینه تان است کمی به جلو خم شوید و سپس مجددا هوای داخل شش هایتان را خالی کنید و سپس بایستید.

بیشتر بخوانید:
کاربرد خود هیپنوتیزم در زندگی و مباحث متافیزیک

مرحله سوم:

در مرحله بعد همانند مرحله اول عمل کرده و پس از هوا گیری به شش هایتان, خم شده و هوا را بیرون دهید و مجددا بلند شوید.

مرحله چهارم:

در این مرحله پس از ایستادن, همزمان که عمل نفس گیری (دم) را انجام میدهید به سمت جلو خم شده و شش هایتان را با هوا پر کنید. و سپس نفسی که گرفته اید را در سه نوبت همزمان که در حال برگشتن به حالت اولتان هستید خارج کنید (به صورت سه تکه ای) به طوری که وقتی که ایستادید عمل بازدم به طور کامل انجام شده باشد.

این فرآیند چهار گانه را به دفعات ۱۱ بار انجام دهید.

بیشتر بخوانید:
انرژیِ چی چیست؟ همه چیز درباره نیروی چی

تمرینات پرانایام ایستاده نیز همانند تمرینات پرانایام نشسته به مرور به شما کمک میکنند در فرایند تنفسی خود هوای بیشتری را وارد شش هایتان کرده و اکسیژن بیشتری را به مغز و بدنتان برسد که این امر علاوه بر سلامتی بدن و عضلات و قدرت ذهنی شما موجب حس آرامش بیشتر و از بین رفتن افسردگی و نابودی کامل تنش های روحی و روانی در شما میشود.

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

آموزش نیروی چی

مطالب مرتبط

آموزش قانون جذب - خواسته های خود را محقق کنید!

آموزش قانون جذب – خواسته های خود را محقق کنید!

جذب ثروت از طریق قدرت ذهن و متافیزیک

آموزش قانون جذب – جذب ثروت از طریق قدرت ذهن و متافیزیک

آموزش هیپنوتیزم (جلسه اول)

آموزش هیپنوتیزم (جلسه اول)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: !محتوا محافظت شده است