یوگا بهتر است یا پیاده روی؟ بخوانید و آگاه شوید!

مقالات
۳ دیدگاه

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک و علوم ماوراء الطبیعه علی لند. امروز من (علی بیک میرزایی) میخواهم به بررسی و مقایسه تمرینات یوگا و پیاده روی بپردازم. از شما دعوت میکنم با علی لند همراه باشید…

دوستان راستش را بخواهید دلیل اصلی من برای نوشتن این مقاله, مقاله قبلی بود که در آن در رابطه با یوگا نوشته ام. این مقاله کاملا مقایسه ای بوده و به هیچ وجه قصد توهین به اساتید و… را در آن نداریم. در این مقاله به صورت کاملا بی طرفبنه به بررسی یوگا و پباده روی میپردازیم و در نهایت نظر خود را در رابطه با این تمرینات ارائه میکنیم.

بیشتر بخوانید:
یوگا چیست؟ نکات مهم و اساسی در رابطه با یوگا

برای بررسی هرچه بهتر این دو ورزش میخواهم ابتدا به معرفی ملزومات این دو ورزش بپردازم.

ملزومات ورزش یوگا و ورزش پیاده روی:

ملزومات یوگا ملزومات پیاده روی
انعطاف بدنی بالا نیازی به انعطاف بدنی ندارد
قدرت بدنی بالا نیازی به قدرت بدنی ندارد
لباس های خاص هرچه دوست داری بپوش
بدون موسیقی تقریبا غیرممکن بود و نبود موسیقی مهم نیست
نیاز به تمرکز بالا نیازی به تمرکز ندارد
نیاز به آرامش خاصر بدون آرامش هم میتوان
نیاز به رژیم غذایی خاص بدون رژیم غذایی خاص
قدرت ماهیچه قوی قدرت ماهیه مهم نیست

جدول مقایسه ای کالری سوزی یوگا و پیاده روی (به منظور لاغری):

سوزاندن کالری در یوگا
(در نیم ساعت)
سوزاندن کالری در پیاده روی
(در نیم ساعت)
۱۷۰ نزدیک به ۴۰۰ در حالت سریع

دوستان با توجه به جداول مقایسه ای بالا فکر کنم دیگر نیازی به توضیح این موضوع که یوگا بهتر است یا پیاده روی, نباشد! همانطور که در جداول مقایسه ای بالا مشاهده میکنید ورزش پیاده روی به نسبت یوگا به مراتب بهتر و مناسبتر میباشد. شاید باورتان نشود ولی حقیقت این است که از لحاظ آرامش روح و روان هم بخواهیم مقایسه کنیم باز هم پیاده روی به مراتب بالاتر از یوگا میباشد! به طوری که تنها نیم ساعت پیاده روی با ۴ ساعت یوگا برابری میکند!

بیشتر بخوانید:
آموزش رسیدن به آرامش ذهنی – چگونه ذهنی آرام داشته باشیم؟

چرا محبوبیت یوگا از پیاده روی بیشتر است؟

دوستان پاسخ به این سوال بسیار ساده و آسان است! دلیل این پدیده این است که مردم یوگا را باکلاس دانسته و از حرکات عجیب و غریب خوششان می آید! دوستان باید این حقیقت را قبول کنیم که مردمان کشورهای جهان سومی همچون ایران اکثرا از نوعی عقده درونی جهت اثبات وجود خود رنج میبرند و همواره سعی در سرکوب کردن این عقده های درونی خود دارند! از این رو جهان سومی ها همیشه فارغ از مطالعه در رابطه با خواص ورزش ها به سمت ورزش هایی میروند که به قول خودشان لاکچری باشد!

در این میان هستند عده ای که از این خصوصیت منفی جهان سومی جماعت سو استفاده کرده و به فکر مال اندوزی می افتند و به راحتی با کمی تبلیغ از طریق آموزش این ورزش های مفت و به درد نخور جیب شما را خالی کرده و روز به روز به بار جیب خودشان می افزایند! این افراد در واقع به لحاظ متافیزیکی شما را هیپنوتیزم عام گرایانه کرده (وقتی اکثریتی به سمت چیزی بروند شخص بدون فکر کردن به دنبال آنان میرود!) و بدین ترتیب شما را در دام کلاهبرداری های خود می اندازند!

بیشتر بخوانید:
بیداری کندالینی چیست؟ بررسی صحت و سقم کندالینی

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۳ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × یک =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: