آیا میدانید ایران سومین صاحب فناوری تشخیص سرطان است؟

رپورتاژ
۲ دیدگاه

امروزه درمان سرطان دغدغه اصلی اکثر کشورهای جهان است، زیرا با گذشت زمان بیشتر، مرگ میر ناشی از سرطان نیز بیشتر شده است. بنابراین همه کشورها در تلاشند تا روشی نوین را برای درمان این بیماری کشف کرده و جان انسان ها را از این بیماری منحوس نجات دهند. در تعریف سرطان این گونه آمده است که: در بدن سلول ها تغییر شکل پیدا کرده و دیگر نمی‌توانند کار عادی خود را انجام دهند، سپس این سلول‌ ها گسترش یافته و رشدی غیر طبیعی پیدا می‌کنند که باید فورا برای درمان این سلول های سرطانی اقدام کرد.

امروزه استفاده از کیت های تشخیص سرطان و استفاده از روش جدید تشخیص سرطان با استفاده از ایزوتوپ ها به کمک بشر آمده است تا درمان را به شکلی دقیق تر و ایمن تر انجام دهند. جالب است بدانید کشور ایران سومین کشور جهان است که فناوری تشخیص سرطان با استفاده از ایزوتوپ ‌ها را در اختیار دارد که تا پیش از این تنها کشورهای چین و آمریکا به آزمایشگاه های زیست فناوری ایزوتوپی مجهز بودند. یکی از مکان هایی که مجهز به دستگاه های فوق پیشرفته برای سرطان است، شهر ایروان در کشور ارمنستان است که افراد می‌توانند برای رفتن به آن جا از تور ایروان ارمنستان استفاده کنند.

ایران سومین صاحب فناوری تشخیص سرطان با استفاده از ایزوتوپ ها

همانطور که گفته شد افراد زیادی هستند که هر ساله به بیماری های مختلف سرطانی دچار شده و از آن رنج می‌برند. از این رو پزشکان در تلاشند تا روش هایی کم خطر تر و با درصد نتیجه گیری بالاتر برای درمان کشف کنند. در ایروان ارمنستان روش های درمانی جدید با استفاده از بهترین دستگاه ها در این زمینه وجود دارد که افراد مبتلا به این بیماری می‌توانند با استفاده از تور ایروان ارمنستان از آن‌ها بهره مند شوند تا بتوانند سلامتی مجدد خود را بدست آورند. سرطان ها انواع تومورها خوش خیم و بدخیم هستند که هنوز پزشکان نتوانستند علت دقیق پدیدآمدن آن ها را کشف کند و تنها احتمال می‌دهند که عوامل ژنتیکی، مواد رادیو اکتیو، مواد شیمیایی و یا تابش نور مستقیم خورشید این اختلالات سلولی را بوجود آورده و با گسترش تدریجی در کل بدن باعث بوجود آمدن سرطان می‌شوند.

به تازگی روشی جدید با بازدهی بالا در درمان سرطان پیدا در ایران انجام می‌شود، که این روش نسبت به روش پت اسکن در تشخیص انواع سرطان ها دقیق تر عمل کرده و با بررسی لحظه به لحظه سلول های سرطانی کار را برای متخصصان درمان در این زمینه آسان ‌تر و سریع ‌تر می‌کند. این روش موثر، استفاده از ایزوتوپ هاست که سازمان انرژی اتمی ایران با افتتاح نخستین آزمایشگاه زیست فناوری ایزوتوپی در غرب آسیا، ایران را به سومین جایگاه در جهان در فناوری تشخیص با استفاده از ایزوتوپ ها رساند. این آزمایشگاه که در مجتمع آب سنگین اراک قرار دارد، محققان انرژی اتمی با آزمایش های گوناگون درآن توانسته اند به فناوری DMIکه ردیاب سلول های سرطانی می‌باشد دست پیدا کنند.

کار این آزمایشگاه بررسی واکنش های ایزوپ ‌ها برای نابودی سلول های سرطانی می‌باشد تا با استفاده از نتایج آن بتوانند به طراحی داروی مورد نیاز هر نوع سرطان و تولید کیت های تشخیص بیماری بپردازند.در روش استفاده از ایزوتوپ ها برای درمان، اتم هیدوژن برداشته شده و به جای آن اتم دیتریوم قرار می‌گیرد تا از طریق این علامت گذاری بتوانند روش های تشخیص درمان را ارائه دهند. با استفاده این روش درمان، که هم اکنون در ۶ استان کشور به کار گرفته می‌شود، می‌توان مریضی های مادرزادی بسیاری که نوزاد امکان دارد به آن مبتلا شود را زود هنگام تشخیص داد و برای درمان آن اقدام کرد. افراد مبتلا به بیماری سرطان که خواهان سفر به ایروان ارمنستان برای گذراندن دوره درمان هستند با انتخاب تور ایروان ارمنستان به خاطر امکانات بی نظیری که برای افراد در نظر گرفته است می‌توانند درکمال آرامش و بدور از دیگر دغدغه ها تنها به درمان بیماری درخود بپردازید.

چگونگی تشخیص سرطان از طریق ایزوتوپ ها

همانطور که گفتیم امروزه از ایزوتوپ ها برای تشخیص بیماری های سرطانی استفاده می‌کنند. پرتوهای ایزوتوپ که نوعی اشعه هستند به دلیل کوتاه بودن طول موج تا عمق بافت سرطانی نفوذ کرده و بدون آن که عوارضی بر روی سلول های سالم ایجاد کنند، سلول های سرطانی را از بین می‌برند. در این روش بیمار قندی را می‌خورد و حدود نیم ساعت الی ۴۰ دقیقه بعد از آن با دستگاهی مشابه ام ار آی بدنش را اسکن کرده و سپس با بررسی نسبت تولید متاگولیت ها می‌توان مقدار تولید سلول های سرطانی را تشخیص داد.

با توجه به وجود فناوری روز دنیا برای درمان سرطان درایروان ارمنستان و این که روزانه تعداد زیادی از بیماران در آن جا به مداوا می‌پردازند پیشنهاد ما به شما تور ایروان ارمنستان است تا استفاده از آن فناوری ها سلامتی خود را بازیابید.

موفق و پیروز باشید…

مقالات مرتبط

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

2 × سه =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: