چاکرای چهارم چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

مقالات
۲ دیدگاه

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک علی لند. امروز من (علی بیک میرزایی) در این مقاله میخواهم به شما عزیزان نکاتی را در رابطه با چاکرای چهارم ارائه کنم که امیدوارم مورد پسندتان واقع شود. دوستان توجه داشته باشید که دانشنامه متافیزیک علی لند با قطعیت وجود چاکراها را رد میکند و این مقاله صرفا جهت اطلاع و افزایش معلومات بوده و به هیچ وجه به معنی تایید وجود چاکراها در بدن توسط علی لند نمیباشد. کلیه محتویاتی که در این مقاله خواهید خواند بر پایه باورهای آئین هندوئیسم میباشد. با علی لند همراه باشید…

بیشتر بخوانید:
چاکرای سوم چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ (مقاله جدید)

چاکرای چهارم یا چاکرای قلب چیست؟

بنا بر باور آیین هندوئیسم چاکرای چهارم یا همان چاکرای قلب مرکز تمامی چاکرا ها می باشد. باور بر این است که هدف اصلی این چاکرا رسیدن به کمال و وحدت کامل از راه عشق ورزیدن و دوست داشتن است. بر اساس باورها چاکرای چهارم مرکز اصلی احساسات ما در رابطه با موارد عشقی و عاشقی مانند احساس علاقه بیشتر، احساس دوست داشتن، احساس ترس از جدایی و از دست دادن عشق و علاقه و مهر و محبت می باشد.

بیشتر بخوانید:
چاکرای دوم چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ (چاکرای خارجی)

خصوصیات منحصر به فرد چاکرای چهارم یا چاکرای قلب:
  • رنگ: سبز – صورتی – طلایی
  • جایگاه: وسط قفسه سینه
  • حس: لامسه
  • عنصر وابسته: هوا
  • اساس: ازخودگذشتگی
  • سنگ: یاقوت سرخ
  • سمبل: لوتوس ۱۲ پر
  • اندام های وابسته بدن” قلب – قفسه سینه و بالای پشت – پایین قسمت ریه- دستگاه گردش خون – پوست
  • غده وابسته: تیموس

از آنجا که وظیفه غده تیموس تنظیم رشد و همچنین کنترل سیستم لنفاوی می باشد این چاکرا مسئول کنترل رشد و افزایش قد و اندام ها نیز می دانند.

بیشتر بخوانید:
چاکرای اول یا چاکرای ریشه چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

چاکرای چهارم چه تاثیراتی را بر روی ما دارا می باشد؟

باور بر این است که این چاکرا احساس عشق و همچنین ارتباط با سایرین را به صورت خیلی نزدیک و قلبا پدیدار می کند. اگر بخواهیم مثالی برای این عشق درونی بیاوریم میتوانیم به عشق به پدر عشق به مادر عشق میان خواهر و برادر عشق میان زن و شوهر عشق میان عاشق و معشوق و غیره اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:
چاکرا چیست؟ آیا چاکراها واقعا وجود دارند؟

وظایف چاکرای قلب یا همان چاکرای چهارم چیست؟

باور بر این است که این چاکرا وظیفه جذب انرژی رنگ سبز را داراست که این انرژی به ما قدرت عشق و نزدیکی عشق را می دهد. اگر بخواهیم در حالت کلی حساب کنیم وظیفه چاکرای چهارم عشق ورزیدن و دوست داشتن می باشد و بنا به باورها عشق ورزیدن و دوست داشتن ناشی از تحریک همین چاکرا می باشد.

بیشتر بخوانید:
نقدی قابل تامل بر طلسم و جادو در عصر حاضر

وجود تعادل در عملکرد چاکرای قلب یا همان چاکرای چهارم موجب چه مواردی می شود؟

باور هندوها بر این است که وجود تعادل در عملکرد چاکرای چهارم موجب حس امیدواری، ترحم و دلسوزی، عبادت و پرستش، فداکاری، حس برقراری ارتباط با دیگران، معتمد بودن، درک بالای زندگی، وحدت و هماهنگی، میل به فعالیت های اجتماعی و غیره می‌شود.

بیشتر بخوانید:
قانون جذب چگونه عمل میکند؟ نکات شگفت انگیز قانون جذب

عدم تعادل در عملکرد چاکرای قلب یا همان چاکرای چهارم موجب چه عوارضی میشود؟

بنا بر آنچه که بزرگان هندو می گویند عدم تعادل در عملکرد چاکرای چهارم یا همان چاکرای قلب موجب بروز اختلال های ناهنجاری در شخص می شود. این ناهنجاری ها همچون حسادت، بی لیاقتی، بی تعهدی، خجالت، ناراحتی و اندوه، احساس طرد شدگی، عدم توانایی در بروز محبت، احساسات کم بودن، عدم وجود اعتماد به نفس کافی و نیاز به تایید توسط دیگران، سرخورده شدن، بروز شک و تردید و بدبینی می‌باشند.

بیشتر بخوانید:
چگونه در دام خرافات نیفتیم؟! عوامل رواج خرافات

در پایان می بایست باز هم عرض کنم که در آیین هندوئیسم به تنها چیزی که اشاره نشده است ذهن و مغز انسان است آنان کلا مغز را پوچ و به درد نخور می دانند همه چیز را در اندام های ما می‌دانند. بچه خوش است حال آنان که این آیین را باور داشته و اصل کاری که ذهنمان و مغزمان است را رها کرده و چاکرا های خیالی که ناشی از توهمات هندوها می‌باشد را باور دارند.

بیشتر بخوانید:
قانون جذب چگونه عمل میکند؟ نکات شگفت انگیز قانون جذب

سخن پایانی:

دوستان در آخر باید به شما بگویم دانشنامه متافیزیک علی لند با قطعیت وجود هرگونه چاکرا را رد میکند و ما با دلایل موجه و علمی ثابت کرده ایم چیزی به نام چاکرا وجود ندارد و تنها ساخته و پرداخته ذهن هندوها میباشد. باز هم تکرار میکنیم این مقاله صرفا جهت اطلاع و افزایش معلومات بوده و به هیچ وجه به معنی تایید وجود چاکراها در بدن توسط علی لند نمیباشد. دوستان ما حقایق را میگوییم ولی اصراری به قبول کردنشان توسط شما نداریم! این خود شما هستید که مسیر زندگیتان را انتخاب میکنید. وظیفه ما تنها اطلاع رسانی است.

بیشتر بخوانید:
چشم سوم چیست؟ آیا چشم سوم حقیقت دارد؟ همه چیز درباره چشم سوم

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سه + هجده =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: