تلقین چیست؟ نقش تلقین در عملکرد حواس پنج گانه

مقالات
۱۵ دیدگاه

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک علی لند. امروز من (علی بیک میرزایی) در این مقاله می خواهم به شما دوستان و عزیزان در رابطه با اینکه تلقین چیست و چه تاثیراتی بر روی ما می تواند داشته باشد مطالب مفیدی را برایتان ارائه کنم. از شما دعوت می کنم با آن همراه بوده و در پایان مقاله در صورتی که نیاز بود نظر خود را در بخش کامنت ها بیان کنید.

بیشتر بخوانید:
مزیت های فعال شدن چشم سوم | حتما بخوانید

تلقین چیست؟

قبل از اینکه بخواهم به بیان تعریف تلقین بپردازم ابتدا می خواهم شما را با نقش مغز در دریافت سیگنال ها از طریق سیستم های عصبی مطالبی را ارائه کنم و سپس بروم سراغ تعریف تلقین. از طریق رشته های عصبی سیگنال هایی به مغز در حال مخابره هستند و این در حقیقت مغز ماست که تعیین می کند این سیگنال ها را چگونه تعریف کند. به عنوان مثال وقتی دست شما می سوزد این مغز شماست که تعیین می‌کند این سوزش چگونه حس شود. و یا مثلا وقتی جسمی تیز دستتان را می برد این مغز شماست که تعیین می کند این درد را چگونه حس کنید.

بیشتر بخوانید:
رویدادهای واقعی و شواهد حضور بیگانگان در زمین!

در حالت کلی تلقین به این معناست که مغز را به این باور برسانیم که چیزی را آن گونه که هست در حالتی که وجود ندارد و یا اتفاق نیفتاده است حس کند. به عنوان مثال مثلاً تصور کنید که دستتان صاف و سالم است و این درحالی است که در صورتی که شما مغزتان را به این باور برسانید که دستتان بریده شده است مغزتان بدین گونه تعیین می کند که شما دردی را آنگونه که انگار واقعا دستتان بریده شده است حس کنید. تلقین در زندگی ما نقش بسزایی دارد به طوری که ما می‌توانیم با تلقین کردن به اهداف مشخص بسیاری دست پیدا کنیم. به عنوان مثال می خواهم برای تان مثال چاکراها را بیاورم. وقتی من در مقالاتم عنوان کردم که چاکرا خرافاتی بیش نیست و چیزی به نام چاکرا وجود ندارد بسیاری از افراد به من گفتند ما با تمرین های خاص و تمرکز توانستیم تک تک چاکراهایمان را حس کنیم! این افراد هیچ گناهی ندارد چرا که واقعاً بخش‌های مربوط به اصطلاحا چاکرا ها را حس میکنند! و دلیل این امر تنها تلقینی است که به بخش مورد نظر را اعمال کرده اند و از آنجا که آنان دقیقاً تلقین نکردند که چه حسی را می بایست تجربه کنند، مغز به اختیار خود بسته به افراد مختلف حالت خاصی را برای بخش های مختلف بدن که توسط شخص مورد تمرکز تلقین قرار گرفته‌اند دستور حس می دهد.

بیشتر بخوانید:
پیشگیری و درمان کرونا با متافیزیک! برای حفظ سلامتی خود حتما بخوانید

دوستان و همراهان گرامی توجه داشته باشید که ما با استفاده از قدرت تلقین این توانایی را خواهیم یافت که سیستم عصبی بدن مان را در اختیار گرفته و در این راستا آنگونه که دلمان می خواهد برای مان عمل کنند. به عنوان مثال دردی را حس نکنیم و یا برعکس دردی را تحت عامل چیزی که وجود ندارد حس کنیم! همچنین با استفاده از تلقین ما میتوانیم احساس گرسنگی را در خود از بین برده و اشتهایمان را کم کنیم و یا برعکس اشتهایمان را زیاد کنیم و بسیار کارهای دیگر که با استفاده از تلقین می توانیم به راحتی از پس آنها بر بیاییم که ازجمله این موارد حتی درمان نیز میباشد!

بیشتر بخوانید:
ذهن خوانی چیست و چگونه انجام میشود؟

در پایان باید بگویم که با استفاده از قدرت تلقین ما می توانیم حواس پنجگانه مان را تحت کنترل گرفته و حتی بر روی ضمیر ناخودآگاه خود نیز تاثیر بگذاریم. با استفاده از تلقین ما میتوانیم حس ترس را در خود افزایش داده و یا به کل به ترسمان غلبه کنیم. و یا با استفاده از تلقین ما میتوانیم به درمان بیماری ها نیز بپردازیم و یا با استفاده از تلقین حتی وزن خود را کاهش و یا افزایش دهیم. تلقین کاربرد های بسیاری دارد که در صورتی که بخواهم تک‌تک کاربردهای تلقین را برای تان نام ببرم نیازمند نوشتن یک کتاب قطور خواهیم بود. جالب است بدانید که از تلقین حتی در قانون جذب نیز استفاده های بسیاری می شود! از تلقین میتوان در امور انگیزشی, شغلی و… نیز استفاده کرد! از دیگر کاربردهای تلقین افزایش انرژی مثبت (تلقین مثبت) و یا حتی کاهش انرژی مثبت (تلقین منفی) نیز استفاده کرد! اینها تنها بخش کوچکی از دریای کاربردهای تلقین بودند که به آنها اشاره کردیم!

بیشتر بخوانید:
آیا رپتایل ها وجود دارند؟ خزندگان فرازمینی انسان نما

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۱۵ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام میشه با تکرار زیاد و تلقین زیاد اون مطلبو به ناخودآگاه برد که واقعا باور کنیم یا حتما باید تو حالت خلسه این تلقینا انجام بشه ممنون از سایتی که دارید فوق العاده این آموزشی ازتون نگرفتم ولی کامنتاتون خیلی بهم کمک کرد دیگه هرچیزی رو بدون مدرک نمیپذیرم(نه فقط مسائل خرافی هرچیزی)خلاصه ممنون حتی تو زندگیمم این مورد کمکم کرد و تاثیر گزاشت

    پاسخ
  • ممنون بخاطر مقاله زیبایی که نوشته بودید من خیلی از چیز هایی رو که داخل سایتتون میزارید رو میخونم و خیلی از سایت شما راضی هستم و اینکه من با تلقین کلا موافقم چون من با تلقین به خودم خیلی از این کارایی رو که گفته بودید تاحالا برای خودم انجام داده بودم حتی با استفاده از تلقین توی گرما و سرمای بدنمم تا حد خیلی کمی میتونم استفاده کنم ☺

    پاسخ
  • […] بیشتر بخوانید: تلقین چیست؟ نقش تلقین در عملکرد حواس پنج گانه […]

    پاسخ
  • سلام استاد خوب هستین
    میدونم حرفم به این مقاله مربوط نیست ولی میشه یه مقاله در مورد( تناسخ) توی سایت قرار بدین در مورد تمام واقعیت ها و… ممنون میشم ازتون

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر .
    ممنون بابت این مقاله .
    سوالم اینه که شما از بیسیک ترین حرف هایی که راجبه متافیزیک گفتید اینه که این حوزه فقط یک حوزه ی ذهنیه
    و هر اونچه اتفاق میفته در ذهنه ماست و متافیزیک فقط بیماری های روحی روانی رو میتونه درمان کنه .
    اگر چاقی رو یک بیماری فرض کنیم ، شما تو این مقاله مسئله ی چاقی و چاق شدن رو یک مسئله ی روانی در نظر گرفتید ؟
    مثلا یک فرد بخاطر ضعف اراده ( که این یک مسئله ی روانیه ) دچار پرخوری میشه و این باعث چاقیش میشه پس با تلقین
    میشه ضعف اراده رو درمان کرد در واقع .

    پاسخ
  • میگید چه تضمینی

    پاسخ
  • چطور تضمینی

    پاسخ
  • سلام آقای میرزایی ارزششو داره توی دوره های چشم سوم ثبت نام کنم
    تضمینی وجود داره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 + 1 =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: