رویای آگاهانه چیست؟ بررسی علمی رویای شفاف (آگاهانه)

مقالات
۳۲ دیدگاه

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک علی لند. امروز من (علی بیک میرزایی) میخواهم در رابطه با مبحث شیرین رویای آگاهانه یا همان رویای شفاف مطالب مفیدی را برایتان ارائه کنم. از شما دعوت میکنم این مقاله را نیز تا انتها خوانده در صورت نیاز نظرات و سوالات خود را زیر همین مقاله در بخش کامنت ها بنویسید تا برایتان در اولین فرصت پاسخ را ارسال کنم. با علی لند همراه باشید…

بیشتر بخوانید:
نفوذ به خواب دیگران از طریق متافیزیک

رویای آگاهانه چیست؟

در حقیقت رویای آگاهانه رویایی است که شخصی که در حال دیدنش است بر این موضوع اشراف کامل دارد که وی در حال دیدن یک رویا است. در رویای آگاهانه هرچند شخص توانایی کنترل محیط واقعی پیرامون خود را ندارد ولی برعکس این توانایی را دارد که با میل و اختیار ذهنی خود محیط و حتی ماجرای خواب خود را آن گونه که دوست دارد و میخواهد به راحتی عوض کند! در حقیقت شخص کنترل و اشراف کامل بر خوابی که میبیند دارد. از این رو شخص با رویای آگاهانه یا همان رویای شفاف به راحتی میتواند تمامی غیرممکن ها را برای خود ممکن سازد. لازم به ذکر است که عده ای به هنگام رویای آگاهانه چنان غرق در رویای شفاف خود میشوند که دیگر تفاوت بین دنیای واقعی و رویای خود را نمیتوانند حس کنند و همواره سعی دارند عمل رویای آگاهانه را انجام دهند چرا که به راحتی میتوانند در رویای شفاف به تمامی نداشته های خود برسند!

پیشنهاد ویژه:
دوره آموزشی رویای آگاهانه – آموزش رویای شفاف

رویای آگاهانه چگونه اتفاق می افتد؟

کسانی که رویای آگاهانه را تجربه میکنند در حقیقت مغز این اشخاص حجم زیادی از باند بسامد بتا ۱ (Beta-1) را تجربه میکند. فرکانس این بسامد چیزی حدود ۱۳ الی ۱۹ هرتز میباشد. این فرکانس موجب هوشیاری فردی میشود چرا که تاثیر مستقیمی بر “لوب آهیانه ای” مغز شخص دارد و در نتیجه آن این امر موجب تجربه رویای آگاهانه یا همان رویای شفاف توسط فرد میشود. شک ها و شبهات زیادی در رابطه با رویای آگاهانه وجود دارد به طوری که برخی بر این باورند که رویای آگاهانه یا همان رویای شفاف خواب نیست ولی از آنجا که شخص در این حالت توانایی کنترل فیزیکی محیط واقعی پیرامون خود را ندارد میتوان این حالت را یک نوع خواب دانست.

بیشتر بخوانید:
آلفای ذهنی چیست؟ معرفی امواج مغزی

موارد درمان با رویای آگاهانه یا همان رویای شفاف:

بیشتر بخوانید:
منطق درمانی – درمان قطعی بیماری های روحی و روانی

آیا میدانستید از طریق رویای آگاهانه خیلی بیماری ها و نواقص ذهنی را میتواند درمان کرد؟ بله درست است! بسیاری از بیماری های روحی و روانی را به راحتی میتوان از طریق رویای آگاهانه درمان کرد! میگویید چگونه؟ به این مثال توجه کنید: تصور کنید شخصی اعتماد به نفس پایینی دارد و از حضور در جمع وحشت داشته و شخصی گوشه گیر است. در صورتی که بتوان این شخص را به رویای آگاهانه برد و از آنجا که در رویای آگانه شخص توانایی کنترل خواب خود را دارد, به راحتی میتواند در خواب خود را در میان جمعی در یک مهمانی ببیند و بعد از طریق ذهنش گوشه گیری خود را کنترل کند و در خواب ببیند شخصی با اعتماد به نفس بالا است! حال اگر این روند به کرات توسط شخص انجام شود ذهن او به صورت ناخودآگاه شرطی شده و دیگر از بودن در جمع خجالت زده نمیشود!

بیشتر بخوانید:
مدیتیشن تی ام چیست؟ همه چیز درباره TM و آموزش

مثالی که در بالا دیدید تنها یکی از موارد بیماری های ذهنی ای بود که از طریق رویای آگاهانه میتوان درمان کرد! در حقیقت از رویای آگاهانه میتواند تحت عنوان یک متد درمانی جهت بیماری ها و مشکلات مربوط به روح و روان و ذهن نیز استفاده کرد. به طوری که امروزه در خیلی از متدهای درمانی از رویای آگاهانه در جهت بهبود وضعیت روحی و روانی اشخاص استفاده میکنند.

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۳۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پانزده − یازده =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: