چی کونگ چیست؟ بررسی صحت و سقم تمرینات چی کنگ

مقالات
۷ دیدگاه

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک علی لند. امروز من (علی بیک میرزایی) بنا به درخواست برخی از کاربران بر این شدم مقاله ای را در رابطه با چی کونگ نوشته و ضمن پرداختن به تمرینات چی کونگ, در پایان مقاله به بررسی صحت و سقم چی کونگ بپردازم. از شما دعوت میکنم تا انتهای این مقاله من را همراهی کنید…

چی کونگ چیست؟

ابتدا بگذارید در تعریف معنی چی کنگ نقل قول زیر از سایت ویکی پدیا را برایتان بیاورم و در ادامه بپردازیم به چی کنگ.

چی کونگ (به چینی: 氣功) که به نام‌های کی کونگ و چی گونگ نیز شناخته می‌شود که در کلام به معنای «ترویج انرژی زندگی» است تمرینی برای ترتیب حرکت، تنفس و آگاهی است که جهت تمرین، بهبود حال و مدیتیشن استفاده می‌شود. (منبع: ویکی پدیا)

همان طور که در نقل قول بالا مشاهده کردید چی کونگ در واقع یک نوع تمرین برای هماهنگ کردن تنفس و آگاهی و حرکت است که در جهت بهبود وضعیت روحی و جسمی انجام شده و اکثرا در مدیتیشن های رزمی کاران چینی این تمرینات بسیار انجام میشوند. (تلفظ صحیح چی کونگ به چینی (Chee Goong) میباشد. (منبع: ویکی پدیا))

بیشتر بخوانید:
پرانیک هیلینگ یا همان انرژی درمانی طبیعی چیست؟

عبارت چی کونگ در واقع به کنگ فوی درونی اشاره دارد. همانطور که از تعبیر این نام بر می آید این تمرینات از هزاران سال پیش توسط کنگ فو کاران چینی در جهت بهبود وضعیت جسمانی و هماهنگ کردن جسم و روحشان در جهت دریافت هرچه بیشتر انرژی “چی” انجام میشده و همچنان نیز انجام میشود.

پایه و اساس تمرینات چی کونگ انرژی “چی” که بنا به روایات چینی انرژی موجود درونی بوده و همچنین پرانا که بنا به روایات انرژی موجود کیهانی در طبیعت است میباشد. انرژی “چی” انرژی درونی میباشد و عبارت “کونگ” به معنای “کار” میباشد. ترکیب این دو باهم میتواند به معنی (تعبیر) “کاری یا کارهایی در جهت دریافت و تقویت انرژی درونی” میباشد. در واقع با تمرینات چی کونگ ما انرژی کیهانی موجود در طبیعت را برای تقویت انرژی درونی خود در جهت هماهنگ کردن ذهن و جسم و سلامتی بیشتر جذب میکنیم (بر اساس روایات چینی).

بیشتر بخوانید:
منشا دریافت انرژی های متافیزیکی

بررسی صحت و سقم تمرینات چی کونگ:

خوب دوستان تا اینجای کار ما به تعبیر و تفهیم تمرینات چی کونگ پرداختیم, و حال نوبت میرسد به تحلیل و بررسی صحت و سقم تمرینات چی کونگ و تئوری انرژی کیهانی. در صورتی که شما مقالات دانشنامه متافیزیک علی لند را دنبال کرده باشید تا الان باید دانسته باشید که هیچ گونه انرژی ای در طبیعت موجود نیست و به عبارتی “تئوری انرژی کیهانی” به کل پوچ و باطل است. همانطور که ما همواره درحال گوشزد کردن این موضوع هستیم که کلیه انرژی های متافیزیکی نشات گرفته از دهن ما هستند و عوامل موجود در طبیعت تنها به عنوان وسیله ای برای تلقین بیشتر و به نوعی شتاب دهنده عمل میکنند, پس طبیعاتا این موضوع کاملا باطل است که با تمرینات چی کونگ ما انرژی کیهانی را دریافت کرده و انرژی چی را درونمان افزایش میدهیم!

در رابطه با انرژی “چی” باید بگویم این انرژی درونی است. اینکه این انرژی درونی است میتواند قابل قبول باشد چون تمامی انرژی های متافیزیکی از ذهن نشات میگیرند و به عبارتی ذهن ما همانند یک مولد انرژی های متافیزیکی عمل میکند و انرژی “چی” میتواند حقیقت داشته باشد چرا که انرژی ای است موجود در درون ما. اینکه ما انرژی “چی” را تایید میکنیم بدین معنی است که ما تنها وجود این انرژی درونمان را تایید میکنیم نه تئوری موجود در رابطه با طریقه دریافت آن را…!

بیشتر بخوانید:
آیا کائنات دارای قدرت هستند؟ بررسی قدرت کائنات

حال ممکن است با خودتان بگویید پس تمرینات چی کونگ چگونه واقعا باعث افزایش انرژی درونی ما میشوند؟ جواب بسیار ساده است! کلیه تئوری های حقیقی موجود در رابطه با دریافت و تقویت انرژی “چی” و تمرینات چی کونگ حقیقت دارند و تنها موردی که در رابطه با آنها نباید پذیرفت “دریافت انرژی از طبیعت و انرژی کیهانی” یا به عبارتی “پرانا” میباشد! تمرینات چی کونگ و عناصر موجود در طبیعت تنها به عنوان یک تسریع کننده در جهت تلقین هرچه بیشتر ما به سوی افزایش هرچه بیشتر انرژی “چی” موجود در بدنمان میباشد که خود این انرژی نشات گرفته از ذهن ما میباشد و به عبارتی این ذهن ما است که انرژی های متافیزیکی را درونمان تولید میکند.

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۷ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

19 − هفده =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: