آیا تداخل جهان ماورا و جهان فیزیک امکان پذیر است؟

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک علی لند امروز من (علی بیک میرزایی) می خواهم به شما دوستان و همراهان گرامی در رابطه با امکان پذیری تداخل جهان ماورا و جهان فیزیک مطالب مفیدی را برایتان ارائه کنم که امیدوارم مورد پسند تان واقع شود. به عبارتی در این مقاله می خواهیم بدانیم که آیا تداخل جهان ماورایی با جهان فیزیک امکان پذیر می باشد یا خیر؟ همچنین در این مقاله به بررسی ابعاد مختلف جهان های ماورا و فیزیک خواهیم پرداخت و در نهایت به یک نتیجه گیری و جمع بندی کلی خواهیم رسید. با علی لند همراه باشید…

بیشتر بخوانید:
شیفتینگ چیست؟ بررسی سفر به جهان های ماورایی

جهان ماورا چیست؟

جهان ماورا جهانی است فراتر از جهان ماده یا به عبارتی جهانی متشکل از غیر ماده را جهان ماورا می گویند. جهان ماورایی از آنجا که جهانی مادی و متشکل از ماده نیست فاقد الگوهای فیزیکی از جمله ابعاد مربوط به فیزیک طول و عرض و ارتفاع بوده و همچنین فاقد توانایی انعکاس نور می باشد. همچنین از آنجا که جهان ماورا فاقد الگو های مربوط به جهان فیزیک می باشد از این رو طبیعتاً نمی تواند دارای الگوهای وزنی مربوط به جهان فیزیک نیز باشد. تا اینجای کار برخی از موارد مربوط به جهان ماورا که در این مقاله به شدت به کارمان خواهند آمد به صورت مختصر برایتان گفتیم را در نظر گرفته و حال به معرفی مختصر جهان فیزیک می پردازیم.

بیشتر بخوانید:
آیا جهان های موازی وجود دارند؟ تحلیل جهان موازی

جهان فیزیک چیست؟

جهان فیزیک دقیقاً عکس جهان ماورا بوده و متشکل از ماده می‌باشد. به عبارتی جهان فیزیک دارای الگوهای فیزیکی از جمله طول و عرض و ارتفاع و وزن و غیره می باشد. طبیعتاً عوامل فیزیکی بر الگوهای این جهان تاثیر گذار میباشند. به عنوان مثال در کره ماه جاذبه کمتر از کره زمین است طبیعت ها اجسام اصطلاحا وزن کمتری خواهند داشت و جابجابب آنها راحت تر از جابجایی در کره زمین میباشد. برای اثبات این موضوع کافی است به این نکته توجه کنید: شتاب جاذبه در کره زمین برابر با ۹/۸ میباشد و شتاب جاذبه در کره ماه برابر با ۱/۷ است. با توجه به فرمول وزن چنین داریم که: شتاب جاذبه × جرم = وزن . با یک حساب ساده متوجه میشوید که وزن یک شیئ در کره ماه سبک تر از کره زمین است!

بیشتر بخوانید:
علایم وجود ارتعاشات ارواح – لطفا وحشت نکنید!

آیا تداخل جهان ماورا و جهان فیزیک امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سوال می خواهم ابتدا توضیحی در رابطه با ماهیت این دو جهان ارائه کنم و سپس نظر خود را در رابطه با این سوال مطرح کنم. علت این امر نیز این است که مطمئنم عده‌ای خرافاتی و به دور از تفکر امکان دارد در بخش کامنت ها تربیت والدین شان را به رخمان بکشند. در حقیقت تداخل بین جهان ماورا و جهان فیزیک امکان‌پذیر نیست چرا که در صورتی که عاملی از جهان ماورا بخواهد در جهان ماده حضور داشته باشد به دلیل نداشتن الگو های مربوط به فیزیک ماده نه قابل مشاهده خواهد بود و نه قابل حس کردن و نه چیزی! به عبارتی عامل ماورا در صورت حضور در جهان ماده می بایست با جهان فیزیک هم راستا شود که بدین ترتیب دیگر چیزی به نام ماورا وجود نخواهد داشت و عملاً یک جهان به نام جهان فیزیک وجود خواهد داشت! و همچنین برعکس، در صورتی که عامل فیزیکی بخواهد در جهان ماورا حضور داشته باشد می بایست الگوهای جهان ماورایی را داشته باشد تا بدین ترتیب با جهان ماورا همراستا شده و در آن حضور داشته باشد که بدین ترتیب نیز دیگر چیزی به نام جهان فیزیک وجود نداشته و یک جهان آن هم جهان ماورا خواهد بود! پس عملاً می بینید که به هر شکلی که بخواهیم حساب کنیم تداخل جهان ماده و جهان ماورا به هیچ وجه امکان‌پذیر نمی باشد!

بیشتر بخوانید:
زمان در متافیزیک – بررسی علمی مبحث زمان در متافیزیک

سخن پایانی:

قطعاً هستند افرادی که با خواندن این مقاله عصبانی شده و شروع به توهین و ناسزا خواهند کرد! باید بگویم این افراد جماعتی هستند که نه می دانند تفکر چیست و نه حتی می دانند تفکر چگونه نوشته میشود و نه حتی میدانند تفکر چه کاربردی در زندگی شان دارد! این جماعت انگل های بی مصرف بسیار مخرب برای تمامی جوامع جهان و بشریت هستند که وجودشان مایه شرم و عقب ماندگی یک جامعه میباشد. این جماعت با حضور در هر محفلی آن مکان را به گنداب خرافات و عقب ماندگی و مجنونیت کشانده و با جایگزینی تخیلات ناشی از روان بیمارشان با تفکر، عملاً پیشرفت و موفقیت و انگیزه و سعی و تلاش را از آن محفل زدوده و توهمات ماورایی بیمارگونه را جایگزین آن خواهند کرد. از نظر من جماعتی هستند که تفکر را کنار گذاشته و با عبارت “ماورایی است” گفتن، ننگ و زوال و فقر و فرودستی و بدبختی و فساد و انزوا را جایگزین تفکر و پیشرفت بشریت میکنند.

بیشتر بخوانید:
تله کینزی چیست؟ اسرار پنهان حرکت اشیا با قدرت ذهن

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۱۵ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • استاد پس قاعدتا یک امر فیزیکی اگه بخواد در عالم غیر فیزیک تاثیر بگذاره یا حتی ورود پیدا کنه باید بعد غیر فیزیک رو هم داشته باشه وگرنه غیر ممکنه درسته؟

    پاسخ
  • سلام استاد خیلی عالی بود ممنون🌹

    پاسخ
  • با سلام قصد توهین ندارم فقط سوال برام پیش اومده. با احترام کامل، شما تو این مقاله بیان کردید که هر چیزی که تو این جهان فیزیکی ماست باید تابع قوانین فیزیک باشه یعنی باید دارای ابعاد اندازه و … باشه. اگر نباشه پس تو این دنیا نیست و ماورای الطبیعه هستش. الان زمان تو این دنیا وجود داره نور وجود داره عقل وجود داره احساسات وجود دارن و تاثیر گذار هستن اما هیچکدوم ابعاد و اندازه ای ندارن. حالا یا باید قبول کنیم وجود ندارن یا قبول کنیم که بعضی چیز هایی که هستن ماورای الطبیعه هستن.( این البته نتیجه گیری من بود. اگر جایی رو بد متوجه شدم یا نفهمیدم به بزرگی خودتون ببخشید و منو آگاه کنین)

    پاسخ
    • ممنون بابت نظرتون. دوست عزیز زمان یک قرارداده و تابع حرکته و حرکت هم تابع مکانه پس یعنی فیزیک. تفکر حاصل فعل و انفعالات شیمیایی و ذهنیه پس فیزیکه. نور موج ذره هستش و دارای جرم هست (جرم نسبی) پس این هم فیزیکه.
      با احترام

      پاسخ
  • جهان ماورا رو انسان ها واسه توجیه ندانسته های خودشون به وجود آوردن.
    هر چیزی که دلیلش رو ندونی میشه ماورایی، وقتی دلیلش رو بدونی میشه علمی و منطقی.
    اگر راحت بگیم نمیدونم، دیگه نیازی به جهان ماورا واسه توجیه نیست🤣

    پاسخ
  • استاد عالیی بود ممنون از زحماتتون

    پاسخ
  • سوالم رو تغییر میدم. بجز خاطرات ماورایی. چه زمانی این قرینه زندگی رو در کل برخوردید یا کشف کردید؟ اگه خطرناکه چرا ازش اسم بردید؟ فقط شما این موضوع رو میدونید؟

    پاسخ
  • اینجا سوال میپرسم که جواب زودتر پاسخ داده بشه.چرا یه بخش خاطرات ماورایی گذاشتید؟ اون برنامه متافیزیک ۶۰ رو پیدا نکردم. معنی اسم قرینه زندگی چیه؟ اینکه از قرینه زندگی توضیح نمیدید دلیلش چیه؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × چهار =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: