قانون دارما چیست؟ بررسی قوانین دارما (قانون دارمه)

مقالات
۶ دیدگاه

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک علی لند. امروز من (علی بیک میرزایی) در این مقاله میخواهم به بررسی “قانون دارما” یا به عبارتی همان “قانون دارمه” که ارتباط مستقیمی با قانون کارما دارد بپردازم. از شما دوستان و همراهان عزیز دعوت میکنم این مقاله را تا انتها بخوانید و در صورت صلاح دید نظر خود را نیز در انتهای این مقاله به ثبت برسانید. در صورتی که میخواهید کلیات قانون دارما را بدانید به شما پیشنهاد خواند این مقاله را ارائه میکنم. متاسفانه خیلی ها دارما را با کارما اشتباه میگیرند! باید بدانید دارما “یک قانون” است و دارما “مجازات سرپیچی از آن قانون” است! حال که این مقدمه کلی را دانستید برویم سراغ اصل مطلب. با علی لند همراه باشید…

بیشتر بخوانید:
ارتباط با موجودات فضایی از طریق قدرت ذهن و متافیزیک

قانون دارما چیست؟

دارما یا به عبارتی همان دارمه در واقع همانند بسیاری از اصطلاحات متافیزیکی خلق شده ریشه سانسکریتی دارد و به معنی “نظام هستی” میباشد. در حقیقت این تنها یکی از معانی این عبارت میباشد. در حقیقت تعبیر از این عبارت بدین معنی میباشد که جهان هستی دارای ساختاری قانونمند به صورت ذاتی و درونی میباشد. بر اساس تئوری قانون دارما “هیچ اتفاقی اتفاقی نیست” و هر چیزی که خلق میشود چه بزرگ و چه کوچک دلیل خاصی دارد و تمامی مخلوقات با هدف خاصی خلق شده اند. خدمت رسانی اصل اساسی این قانون میباشد. بر اساس قانون دارما انسان به عنوان موجودی ناطق و فکور میبایست خود را در جهت قانون دارما هم راستا کرده و کلیه اعمالش بر پایه این قوانین انجام شود. به عبارتی رسالت و وظیفه هر شخصی پیروی از قوانین نظام هستی است.

بیشتر بخوانید:
قانون کارما چیست؟ حقایقی که در هیچ کجا نخوانده اید!

ریشه قانون دارما:

قانون دارما در واقع ریشه در هندوئیسم دارد. البته بنا به متون باستانی کشف شده هندی و ایرانی در این باره میتوان نقش ایران باستان را نیز در تئوری این قانون موثر و حائز اهیت دانشت. در متون باستانی کشف شده هندی و ایرانی بر این اساس چنین آمده است: خوشبختی و سعادت بشر در گرو هماهنگی با قوانین نظم جهان هستی (دارما) میباشد. این متون اشاره بر این دارند که بشر میبایست مطالبات قانون نظام مندی جهان هستی را برآورده سازد. به نقل قول زیر از ویکی پدیا در رابطه با دارما توجه کنید:

بیشتر بخوانید:
نفوذ به خواب دیگران از طریق متافیزیک

این ایده که رفتار در هماهنگی با درمه (قانونمندی ذاتی جهان)، رسالت و وظیفه هر فرد است، از متون باستانی هندی و ایرانی سرچشمه می‌گیرد و این متون، خوش‌بختی بشر را در هماهنگ شدن با نظم و قاعده بنیادین جهان (ارد یا اشه) و برآوردن مطالبات این نظم و سامان بنیادین جهان دانسته‌اند. (منبع: ویکی پدیا)

بیشتر بخوانید:
نظریه قانون نیاز در متافیزیک (توسط علی بیک میرزایی)

در آیین هندو دارما به معنی وظیفه هر شخص در زندگی اش میباشد. بر این اساس به عنوان مثال اگر کسی دارای توانایی است باید به افراد ضعیف تر کمک کند. اگر شخصی ثروتمند است باید دست تهی دستان را بگیرد. براساس این قانون هر شخصی توانایی باید دست ناتوان را بگیرد و به او خوبی کرده و کمک کند.

عدم پیروی از قوانین دارما چه عواقبی دارد؟

بر اساس آئین هندوئیسم در صورتی که شخصی از قوانین دارما پیروی نکند شامل قانون مجازات کارما خواهد شد! در صورتی که میخواهید بدانید کارما چیست به شما پیشنهاد میکنم مقاله قانون کارما چیست را مطالعه کنید! در پایان باید بگویم دانشنامه علی لند نظر خاصی در رابطه با قانون دارما نداشته و پذیرفتن و نپذیرفتن این قانون را بر عهده خودتان میگذاریم.

بیشتر بخوانید:
نفوذ به خواب دیگران از طریق متافیزیک

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۶ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × یک =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: