چگونه ترس و افکار منفی را کنترل کنیم؟

مقالات
بدون دیدگاه

آیا شما هم از افکار منفی که گاه و بیگاه وارد ذهنتان میشود خسته شده اید؟ آیا شما هم موقع شروع هر کاری با ترس مواجه شده و از آن کار صرفه نظر میکنید؟ چرا ذهن فکر منفی میسازد؟ چرا میترسیم؟ آیا باید اقکار منفی را سرکوب کنیم؟ برای فهمیدن این موضوع از شما دعوت میکنم که این مقاله را بخوانید. ما به شما خواهیم آموخت چگونه افکار منفی و ترس را کنترل کنید. با علی لند همراه باشید…

بیشتر بخوانید:
ترس چیست؟ چگونه بر ترسمان غلبه کنیم؟

چرا ذهن افکار منفی میسازد ؟

شاید با خودتون فکر کنید که احتمالا با شما لج دارد یا مثلا دوست داره با شما دشمنی کنه در صورتی که قضیه اصلا این نیست بگذارید شما را ببرم پیش پدربزرگ های اولیه مان انهایی که تازه پا به عرصه هستی گذاشته بودند و در تکاپوی درک محیط اطرافشان بودند آنها ذهنشان تقریبا مانند یک لوح سفید بوده. حالا تصور کنید ۲ تا از اون انسان های اولیه باهم درحال قدم زدن در یک کوه مرتفع به دنبال غذا هستند و به یک باره چشمشان به یک غار تاریک می افتد. یکی از آنها وارد غار شده و یک دفعه صدای فریادش بلند میشود. او توسط یک خرس گرسنه که در انجا کمین کرده بود خورده شد و حالا دوست اون فرد سریعا داره از آن محیط فرار میکنه و…

بیشتر بخوانید:
رپتایل چیست؟ آیا زمین تحت سلطه رپتایل ها قرار دارد؟

یک اتفاقی افتاد الان, دوست اون فرد که فرار کرده بود دفعه بعد که بخواهد به دنبال غذا بگردد احتمالا دیگر سمت غار نمیرود یا حده اقل با احتیاط و ترس وارد غار میشود. دقت کردین چی شد ؟ دیگه ذهن اون آدم یک لوح سفید نیست! حالا اون از تاریکی میترسه! و این رو به دوستانش هم میگه و این موضوع که تاریکی ترسناک هست نسل به نسل همینجور میاد تا میرسه به تویی که داری الان این متن رو میخوانی! برای همین هم هست که تو ذاتا از تاریکی میترسی و وقتی وارد یک مکان تاریک میشوی ناخوآگاه ذهنت بهت ترس و افکار منفی رو وارد میکنه!

بیشتر بخوانید:
حس ششم چیست؟ بررسی حس ششم از بعد متافیزیک

یا یک مثال دیگه:

همون ۲ نفر رو در نظر بگیرید که دارند باهمدیگر از یک مکان مرتفع میگذرند که یک دفعه یکیشون یهو پرت میشه پایین دره خوب چی شد؟ بازم یک ترس به وجود اومد “ترس از ارتفاع” و اون فرد این موضوع رو به بقیه دوستانش میگه که ارتفاع خطرناکه و این موضوع همینجور نسل به نسل میاد تا میرسه به شمایی که دارید این متن رو میخوانید ! برای همین هم هست که شما از ارتفاع میترسید پس حالا فهمیدین ریشه این ترس ها و فکر های منفی از کجاست؟ در واقع هدف ذهن از ایجاد این ترس ها فقط و فقط حفاظت از شما هست و فقط میخواد شما به هر قیمتی زنده بمانید همین! خوب حالا که شما ریشه افکار منفی و ترس هارو دونستی دیگه با ذهنت سر جنگ و دعوا نمیگیری!

بیشتر بخوانید:
سابلیمینال مسیج چیست؟ انواع سابلیمینال مسیج

وقتی زیادی با ذهنتون بجنگید ممکنه باعث دیدن کابوس و … شود توی زندگی تون بسیار خوب تا این جا فهمیدیم که این افکار و ترس ها ذاتا بد نیستند چون هدف انها فقط و فقط حفاطت از شماست
حالا یک موضوع دیگه تصور کنید در خانه تان نشستید و ناگهان دل شوره میگیرید که نکنه الان که مادرم بیرون خانه هست خدایی ناکرده بلایی سرش بیاد! نکنه با ماشین تصادف کنه! در این شرایط معمولا به مادرمان زنگ میزنیم میگیم لطفا هرچه زود تر بیا خونه دلم شور میزنه! در این شرایط اگه مادر شما بهتون بگه: برو بابا… دیگه زنگ نزنی حوصلتو ندارم… الان شما آروم تر میشی یا نه بیشتر دلتون شور میزنه؟ خوب معلومه دیگه بیشتر دلتون شور میزنه و میرین که هرجور شده اون رو برگردونین! درسته؟ خوب حالا اگه مادرتون بهتون بگه : ممنون که تماس گرفتی متشکرم عزیزم ! من حواسم به همه چی هست انشاالله که همه چیز خوب باشه قطعا شما تو این حالت آروم میشید و یک نفس عمیق میکشید!

بیشتر بخوانید:
موکل چیست؟ آیا موکل حقیقت دارد؟ بررسی انواع موکل ها

خوب این همه حرف زدم که بهتون بگم تو این مثال مادر شما یک انسان هست و شما ذهن اون آدم هستید! یعنی چی؟ یعنی وقتی تو وجودتون یک ترس یا یک فکر منفی میاد نباید با ذهنتون بجنگید و دعوا کنید چون اینجوری اون عصبی تر میشه و بیشتر بهتون فشار میاره و فقط کافیه بهش خیلی آروم و خونسرد بگید که : ممنونم که اینقدر به فکر من هستی ! من مراقب خودم هستم و انشاالله همه چیز خوب پیش میرود. همین! کلا بهش طوری جواب بدین که آروم بشه آخه اونم حق داره بیچاره دیگه نه؟ حالا شاید الان با خودتون بگید که پس مبارزه با نفس و مقابله با ذهن چی بود که اینقدر میگن انجام بدیم؟ در اینجا باید بگم که همین کاری که شما دارین انجام میدین خودش نوعی مبارزه با ذهن هست در واقع شما دارین مخفیانه با ذهنتون مبارزه میکنید به طوری که شما به هدفتون میرسید و ذهن هم این وسط شما رو اذیت نمیکنه همین!! خوب حالا ما این رو فهمیدیم که در برابر افکار منفی باید چکار کنیم.

بیشتر بخوانید:
آیا شفادهی و دعا درمانی گروهی حقیقت دارد؟

اما ترس چی؟

ببینید ترس ها هم مثل افکار منفی ساخته ذهن هستند و هدفشان مراقبت از شماست. حالا این وسط یک سری از ترس ها مهم و واقعی هستند و باید به حرف ذهنمون گوش بدیم مثل ترس از تصادف با ماشین یا ترس از قبول نشدن در یک ازمون بزرگ مثل کنکور یا ترس از بیماری و… و یک سری از ترس ها الکی هستند مثل ترس از شروع یک کسب و کار یا شروع سرمایه گذاری در یک شرکت و… اصلا مهم نیست چیه فقط کافیه این کار رو بکنید:

بیشتل بخوانید:
رپتایل چیست؟ آیا زمین تحت سلطه رپتایل ها قرار دارد؟

به ذهنتون بگید ممنون که مراقبمی و اینقدر هوای من رو داری حالا اون آروم شد و اینجا شما با عقلتان باید تصمیم بگیرید که آیا این یک ترس منطقی هست یا نه الکیه! و با توجه به توصیه ای که ذهن شما بهتون کرده بود و تصمیمی که خودتان گرفتید شروع به کار درست بکنید به همین راحتی! به قول آنتونی رابینز: “بگذارید ترس مشاور شما باشد نه زندان بان شما”. کلا یادتون باشه ذهن مثل یک بچه قدرتمنده! یک بچه شاید خیلی چیزا رو دوست داشته باشه ولی این شمایید که باید خواسته هاشو مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید:
همزاد چیست؟ آیا همزاد حقیقت دارد؟ انواع همزادها

موفق, پیروز و سربلند باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

2 × 3 =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: