سابلیمینال مسیج چیست؟ انواع سابلیمینال مسیج

مقالات
۳ دیدگاه

با سلام خدمت شما دوستان و همراهان گرامی و همیشگی سایت متافیزیک و علوم ماوراء الطبیعه علی لند. امروز در این بخش میخواهم به شما در رابطه با سابلیمینال مسیج توضیحاتی داده و حقایقی را در این باره با شما درمیان بگذارم! با علی لند همراه باشید…

سابلیمینال مسیج چیست؟

دوستان اجازه بدهید قبل از تعریف سابلیمینال مسیج ابتدا توضیحی درباره موضوع فاجعه باری که متاسفانه در کشور ما تبدیل به یک اپیدمی شده است به شما بدهم. من متاسفانه در اینترنت گشت زدنی متوجه چیزهایی میشوم که بعضا شاخ درمیاورم! برخی سایت ها که تنها هدفشان بازدیدکننده است و هیچ اهمیتی به کیفیت مطالب نمیدهند متاسفانه بدون اینکه بدانند مسایل تخصصی چیست پا به عرصه تخصص میگذارند! حتی یک بار در یکی از سایت ها متاسفانه دیدم عبارت “سابلیمینال مسیج” را نوشته بودند “سابلیمیرال مسیج!” ابتدا فکر کردم این یک اشتباه تایپی است (خوب من هم اشتباه تایپی در پست هایم بعضا مشاهده میشود!) ولی با خواندن کل مقاله متوجه شدم نویسنده محترم کلا به “سابلیمینال” میگوید “سابلیمیرال!” 😐 خداوند عاقبت همه ما را خیر کند! هرکه از جایش بلند میشود به یکباره به اذن خداوند تبدیل به یک استاد و متافیزیک دان میشود!

بیشتر بخوانید:
یوگا چیست؟ نکات مهم و اساسی در رابطه با یوگا

سابلیمینال مسیج در واقع یک پیام پنهان در محتوایی که ربطی به پیام اصلی ندارد بوده و با هدف ترغیب فرد مورد نظر به سوی هدف و پیام پنهان شده در محتوا میباشد. برخلاف گفته سایت های زرد (سایت هایی که راجب هر چیزی نظر میدهند) سابلیمینال مسیج به هیچ وجه تنها به اصوات و تصاویر و نوشته ها محدود نمیشود! سابلیمینال مسید انواع مختلفی دارد که در زیر برایتان میاورم:

انواع سابلیمینال مسیج:
  • سابلیمینال مسیج تصویری
  • سابلیمینال مسیج متنی
  • سابلیمینال مسیج صوتی
  • سابلیمینال مسیج رفتاری
  • سابلیمینال مسیج گفتاری
  • سابلیمینال مسیج موسیقیایی
  • سابلیمینال مسیج خبری
  • سابلیمینال مسیج پیکری
  • سابلیمینال مسیج رفتاری
  • سابلیمینال مسیج نوستالژیک
  • سابلیمینال مسیج غیر مستقیم و ارتباطی
  • سابلیمینال مسیج عطفی
  • سابلیمینال مسیج ریتمیک
  • سابلیمینال مسیج بنیانگر

بیشتر بخوانید:
آموزش تمرینات پرانایاما – کاملا متفاوت و جدید

سابلیمینال مسیج تصویری:

در این تکنیک طراح تصویر یک تصویر را که مضمون اصلی میباشد در ابتدا کشیده و یا حد اقل پرتره آن را کشیده سپس با اضافه کردن اجزای اضافی به عکس کاری میکند که در نگاه اول شخص متوجه اصل پیام نشده ولی با کمی دقت مغز بیننده تصویر و مضمون اصلی را درک کرده و در ضمیر ناخودآگاه او ثبت میگردد! از این تکنیک بیشتر در محرکات جنسی استفاده میکنند!

سابلیمینال مسیج متنی:

از این روش در متون و اکثرا در میان اسلایدهای فیلم ها استفاده میکنند! مثلا در یک فیلم ۲۴ فریمی (در ثانیه) در میان برخی از فریم ها یک پیام را (مثلا پسته بخورید!) نمایش میدهند! به دلیل سرعت بالای نمایش متن ما در حالت کلی متوجه مشاهده شدن متن نمیشویم و به صورت عادی فیلم را تماشا میکنیم و این درحالی است که پیغام به مرور در ذهن ما حک خواهد شد!

بیشتر بخوانید:
یوگا بهتر است یا پیاده روی؟ بخوانید و آگاه شوید!

سابلیمینال مسیج صوتی:

در این تکنیک در یک پیام صوتی یک پیام صوتی دیگر به صورت پس زمینه و یا بسیار خفیف و یا حتی ریتم پیام صوتی یه پیام اصلی منتشر میشود. به مرور با گوش دادن به این اصوات ناخودآگاه ذهن ما به سوی هدف اصلی تعیید شده در صوت پنهان سوق پیدا میکند!

سابلیمینال مسیج رفتاری:

در این روش از سابلیمینال, به عنوان مثال شخص اجرا کننده یک حرکت خاص, آن حرکت را به شکل و گونه خاصی انجام میدهد که شخصی دیگر (حالا هرکه) آن را قبلا انجا میداده. با این کار شخص قبلی به صورت قوی تر در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند.

سابلیمینال مسیج گفتاری:

این نوع سابلیمینال مسیج همانند سابلیمینال مسیج رفتاری میباشد با این تفاوت که در اینجا نوع گویش مد نظر است!

بیشتر بخوانید:
افشاگری حقایق پرواز روح و کلاهبرداری های پنهان پشت آن!

سابلیمینال مسیج موسیقیایی:

در این نوع روش برای هدف مشخص یک موسیقی دارای نوایی بسیار دلنشین ساخته میشود! در هنگام نواخته شدن آهنگ هدف مورد نظر به صورت یک آهنگ تکرار میشود. به طوری که این آهنگ کرم مغز و ذهن انسان شده و ناخودآگاه شخص حتی در سکوت نیز هر از گاهی این آهنگ را میخواند و ناخودآگاه هدف مورد نظر را در ذهن خود حفظ میکند! ما این روش را در تبلیغ های تلویزیونی همواره شاهد هستیم که برای هر محصولی یک شعر و آهنگ (حتی اگر مزخرف باشد) درست میکنند!

سابلیمینال مسیج خبری:

در این روش همواره به صورت مستقیم و غیر مستقیم در رابطه با موضوعی خاص خبر گفته میشود و یا مثالی از موضوعی خاص که مد نظر است در محتوایی خاص آورده میشود. به عنوان مثال نمونه این نوع از سابلیمینال ها را ما در انتخابات شاهد هستیم که قبل از شروع دوره تبلیغات انتخابات, خبری در رابطه با فلان شخص (هنوز نامش را مردم به عنوان نماینده نمیدانند) پخش میکنند. در روز تبلیغات انتخابات مردم به صورت ناخودآگاه به سوی ستاد انتخاباتی آن شخص سوق پیدا میکنند و آن شخص در نهایت برنده شده و کشور را به فنا میدهد! 😐

بیشتر بخوانید:
منطق درمانی – درمان قطعی بیماری های روحی و روانی

سابلیمینال مسیج پیکری:

این نوع سابلیمینال بدین ترتیب است که در آن پیکره ای که بیانگر هدف خاصی است ساخته میشود. ظاهر این پیکره گویای چیز خاصی نیست ولی در عمق این پیکره هدفی پنهان است که تنها ضمیر ناخودآگاه ما قادر به درک آن است و بدین ترتیب ذهن ما را به سوی هدف مشخص سوق میدهند! مثلا یک سرباز خوشتیپ که اسلحه ای در دست دارد و حکایت از پیروزی ای بزرگ دارد که این پیکره افراد به به سوی شرکت در جنگ تشویق میکند!

سابلیمینال مسیج رفتاری:

در این روش شخصی همانند شخصی دیگر رفتار میکند و یا حتی مانند او صحبت میکند! این امر موجب میشود که ذهن ما همواره در یاد آن شخص دیگر بماند!

سابلیمینال مسیج نوستالژیک:

در این تکنیک در رابطه با امری که در گذشته رایج و خاطره انگیز بوده نکات و یا حتی تصاویر و پیکره و حتی فیلم هایی ساخته میشود که خاطراتمان را زنده کرده و گذشته را برایمان تداعی میکنند.

بیشتر بخوانید:
افشاگری حقایق پرواز روح و کلاهبرداری های پنهان پشت آن!

سابلیمینال مسیج غیر مستقیم و ارتباطی:

از این نوع سابلیمینال مسیج ها همه ما تابحال استفاده کرده ایم! نمونه بارز این نوع سابلیمینال مسیج را اکثر ما در امتحانات و … استفاده کرده ایم! مثلا برای اینکه شخصیتی را نامش را حفظ کنیم به او لقبی میدادیم یا مثلا سیبیلهای کلفتش را شاخص قرار داده و یا اول اسمش را مثلا به فلان حیوان ارتباط و نسبت داده و به راحتی نامش در ذهنمان میماند!

سابلیمینال مسیج عطفی:

این نوع سابلیمینال مسیج بدین شکل است که ابتدا ذهن را به سوی چیزی که بیشترین مخاطب را دارد سوق داده و بعد از جلب کردن توجه ها پیغام اصلی را میدهند! این کار باعث میشود حتی اگر آن شخص پس از مشاهده این پیغام به آن اعتنا نیز نکند ذهنش همواره معطوف آن پیغام شود! نمونه این نوع سابلیمینال مسیج را در تصویر زیر که یک بیلبورد تبلیغاتی است مشاهده میکنید:

سابلیمینال مسیج عطفی
نمونه سابلیمینال مسیج عطفی! در این تصویر میبینید که با تیتری پر مخاطب نظر افراد را جلب کرده و سپس پیغام اصلی را انتشار میدهند: حالا که ما توجه شما را جلب کردیم در غذاخوری ساب وی (مترو) غذا بخورید!

بیشتر بخوانید:
یوگا بهتر است یا پیاده روی؟ بخوانید و آگاه شوید!

سابلیمینال مسیج ریتمیک:

در این روش پیغام مورد نظر با ریتمی خاص مدام و مدام تکرار میشود! این ریتم میتواند صوتی و یا حرکتی و یا ظاهر شدنی باشد! بدین ترتیب این ریتم در ذهن انسان حک شده و شخص همواره به پیغام مورد نظر توجه میکند.

سابلیمینال مسیج بیانگر:

در این روش مثلا وقتی هدف خوب بودن است, شخصیت منفی را بسیار زشت و یا با صدایی خاص جلوه داده و یا حتی شخصیت منفی را به تمسخر میگیرند و بدین ترتیب ذهن ما به سوی خوب بودن سوق پیدا میکند!

امیدوارم از این مقاله نیز لذت برده باشید.

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۳ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

یک × 4 =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: