راهکارهای شگفت انگیز برای افزایش اعتماد به نفس

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک علی لند. امروز من علی بیک میرزایی در این مقاله می خواهم به شما دوستان و همراهان گرامی در رابطه با روشهایی جهت افزایش اعتماد به نفس و موفقیت در برقراری ارتباط با دیگران چه از جنبه کاری و چه جنبه عاطفی مطالب مفیدی را ارائه کنم که امیدوارم مورد پسندتان واقع شوند. با علی لند همراه باشید…

بیشتر بخوانید:
آموزش صحیح مدیتیشن واقعی | آموزش مراقبه توسط استاد علی بیک میرزایی

اعتماد به نفس چیست؟

اعتماد به نفس در واقع حالتی روحی و درونی است که در آن شخص دارای پایداری بوده و تحت عوامل خارجی همانند نظر دیگران و یا ترس از ری اکشن افراد یا عوامل محیط از نظر درونی خود منصرف نشده و حالت پایداری ذهنی خود را حفظ می‌کند. همچنین اعتماد به نفس به معنی انسجام در برخورد شخص با عوامل محیط، چه درونی و چه برونی می باشد. هرچه اعتماد به نفس بالاتر باشد شخص به پایداری ذهنی بیشتر رسیده و هر چه اعتماد به نفس پایین تر باشد شخص پایداری ذهنیه خود را به همان میزان از دست خواهد داد.

بیشتر بخوانید:
چگونه ترس و افکار منفی را کنترل کنیم؟

تعادل در اعتماد به نفس:

تعادل در اعتماد به نفس از جمله فاکتورهای مهم و ضروری شخصیتی یک شخص می باشد. چراکه عدم تعادل در اعتماد به نفس منجر به بروز اختلالاتی شاید حتی جدی در زندگی شخص گردد. اعتماد به نفس همواره بهتر است در حد متعادل باشد چرا که اعتماد به نفس زیاد از حد میتواند شخص را از ترس لازم به دور نگه داشته و در شرایط خطری او را به دردسر بی اندازه. و همچنین اعتماد به نفس پایین نیز میتواند شخص را علاوه بر قرار دادن در شرایط بحرانی، از فرصت های موفقیت نیز دور کند. با این اوصاف میبینیم که تعادل در اعتماد به نفس از ملزومات شخصیتی یک فرد می باشد.

بیشتر بخوانید:
آموزش تمرینات پرانایاما – کاملا متفاوت و جدید

چگونه اعتماد به نفسمان را بالا ببریم؟ افزایش اعتماد به نفس

جهت افزایش اعتماد به نفس در مرحله اول ما می بایست بدانیم آیا اعتماد به نفس من از حد نرمال پایین تر است یا خیر؟! در بررسی میزان اعتماد به نفسمان ما می توانیم از طریق بررسی رفتار اجتماعی مان با سایرین و یا توانایی مان در تصمیم گیری صحیح و استوار بودنمان در تصمیمگیری، میزان اعتماد به نفسمان را ارزیابی کنیم. پس از بررسی سطح اعتماد به نفس ما می توانیم تعیین کنیم آیا شخصی دارای اعتماد به نفس بالا هستیم یا خیر! حال در این مقاله فرض را بر این می گذاریم که به این نتیجه رسیده‌ایم که شخصی دارای اعتماد به نفس پایین هستیم. خوب حالا چگونه اعتماد به نفسمان را بالا ببریم؟

بیشتر بخوانید:
پرانایاما چیست؟ تمرینات تنفسی پرانایاما (پرانایام)

یکی از عوامل موثر در جهت افزایش اعتماد به نفس بررسی و تحلیل منطقی علت عاملی است که منجر به کاهش اعتماد به نفس ما شده است. به عنوان مثال تصور کنید که شما از یک شخصی خوشتان می آید اما اعتماد به نفس کافی برای جلو رفتن و آشنا شدن و ارتباط گرفتن با آن شخص را ندارید. در این مرحله شما می بایست ابتدا وضعیت موجود خود را از نظر منطق و عقل بررسی کنید. مثلاً با خود بگویید چه دلیلی دارد که من از پیشنهاد آشنایی با فلان شخص واهمه داشته باشم در حالیکه ارتباط اجتماعی و آشنا شدن با شخصی که مد نظرمان است حق مسلم ما می باشد. ما میتوانیم شخصی را که دوست داشت داریم در صورت داشتن شرایط لازم باو بیشتر آشنا شده و این آشنایی منجر به ازدواج شود. فلسفه وجود انسان زندگی اجتماعی اوست! حال با این اوصاف من این حق را دارم که حس درونی ام را به شخص مورد نظر ابراز کنم و آن شخص نیز این حق را دارد که مرا بپذیرد یا نپذیرد. حتی در صورتی که آن شخص من را رد کند هم هیچ چیزی از غرور من کاسته نخواهد شد چرا که هم من و هم آن شخص از حق مسلم خود استفاده کرده ایم.

بیشتر بخوانید:
حس ششم چیست؟ بررسی حس ششم از بعد متافیزیک

از نظر من برخورد و تحلیل منطقی مهمترین فاکتور در جهت افزایش اعتماد به نفس می باشد. چرا که ما با برخورد و تحلیل منطقی می‌توانیم فاکتورهای آسیب رسان ذهن ایدا از بین برده و فاکتور های منطقی را جایگزین آن کنیم. بدین ترتیب با جایگزینی فاکتور های منطقی می توانیم درک و تحلیل صحیح از وضعیت موجود داشته باشیم و بهتر فکر کنیم و بهتر برنامه ریزی کنیم. از بسته توجه داشته باشید که شما هرگز نباید اجازه بدهید که اعتماد به نفس تان تبدیل به اعتماد به نفس کاذب و بیش از حد نرمال شود. اعتماد به نفس کاذب و بیش از حد می تواند منجر به غرور شده و باعث شود شما در برخورد با عواملی که برای شما مخرب و دارای خطر هستند تصمیمات اشتباه گرفته و خود را حتی به درد سر های بسیار بزرگ بیاندازید.

بیشتر بخوانید:
زن امروزی چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ خصوصیات زنان موفق

سخن پایانی:

در پایان باید بگویم افزایش اعتماد به نفس می تواند منجر به افزایش شانس موفقیت در روابط اجتماعی و شغلی شما شود. افزایش اعتماد به نفس تا وقتی که حد نرمال را رد نکرده است بسیار مفید و موثر می باشد ولی در صورتی که افزایش اعتماد به نفس حد نرمال را بگذراند و به حالت افزایشی غیرعادی برسد میتواند عواقب جبران ناپذیری را برای شخص به همراه داشته باشد.

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۹ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

شانزده − چهارده =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: