ارتعاشات مفهومی چیست؟ بررسی کوانتوم گفتار در متافیزیک

مقالات
۱۴ دیدگاه

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک علی لند. امروز من (علی بیک میرزایی) در این مقاله می خواهم به شما همراهان گرامی در رابطه با مبحث ارتعاشات مفهومی مطالب مفیدی را ارائه کنم که امیدوارم مورد پسندتان واقع شوند. با خواندن این مقاله شما درک صحیحی از توانایی یادگیری زبان توسط کودکان خواهید داشت. به عبارت دیگر در این مقاله ما به نوعی بررسی می‌کنیم که چگونه کودک میتواند مفاهیم اصوات را درک کرده و آنها را آنالیز کند و همچنین متوجه دو یا چند زبان مختلف شده و بتواند این زبان ها را از یکدیگر تفکیک کند. همچنین مایه خوشحالی من است که نظر خود را در رابطه با این مقاله در بخش کامنت ها مطرح کنید. با علی لند همراه باشید…

بیشتر بخوانید:
متافیزیک چگونه بر زندگی ما اثرگذار است؟ تاثیر متافیزیک بر زندگی

ارتعاشات مفهومی چیست؟

در صورتیکه مقالات مربوط به ارتعاشات را در سایتمان خوانده باشید می بایست بدانید که ماده و در کل هر عامل فیزیکی دارای ارتعاشاتی خاص می باشد که این ارتعاشات منحصر به خود ماده میباشند. در این بین نوعی ارتعاش نیز وجود دارد که بیانگر معنا و مفهوم می باشد که این ارتعاش عموما در صوت وجود دارند(در این مقاله با جنبه صوت سروکار داریم). به عنوان مثال یک صدای مهیب ارتعاشات ترس و وحشت را به همراه داشته و مفهوم عاملی خطرناک را با خود حمل می کند. به عنوان مثال وقتی ما عصبانی میشویم داد میزنیم و شخصی که برای اولین بار یک فریاد را میشنود بی آنکه خود متوجه باشد ذهن او ارتعاشات مفهومی این صوت را دریافت کرده و آن را تحت عنوان یک عامل منفی و ناخوشایند و مخرب تحلیل می کند. تا اینجای کار با این مثال معنا و مفهوم ارتعاشات مفهومی را به شما نشان دادیم و حال می خواهیم در ادامه به بررسی این ارتعاشات از بعد کلامی-مفهومی بپردازیم.

بیشتر بخوانید:
آیا تاثیر بر ارتعاشات ماده امکان پذیر است؟ کوانتوم تاثیر پذیری ارتعاشات

نقش ارتعاشات مفهومی در گفتار و تعبیر اصوات توسط شنونده:

آیا تا به حال شده است که با خود فکر کنید که کودک چگونه متوجه مفاهیم موجود در عبارات و کلمات می شود؟ در نگاه اول شاید با خود بگویید خوب کودک می بیند به صندلی می گوییم صندلی و بدین ترتیب نام آن را فرا می گیرد! بله کاملاً درست می گویید ولی آیا با خود تا به حال فکر کرده اید که کودک چگونه عباراتی ازقبیل (پس – سپس – شاید – حتما و…) را تعبیر کرده و متوجه مفاهیم آنها می‌شود؟ این عبارات که دیگر نه اشیایی دارند که به آنها اشاره شود و نه چیزی! پس چگونه کودک متوجه مفاهیم موجود در این عبارات می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که کودک ابتدا به این عبارات شرطی شده و سپس ذهن کودک ارتعاشات مفهومی موجود در این عبارات را دریافت کرده و از آنجا که این عبارات دارای ارتعاشات مفهومی می باشند ذهن این توانایی را خواهد داشت که مفهوم موجود در این عبارات را که منتسب به حالات می باشند را درک کرده و متوجه آن شود، و حال آنکه این ارتعاشات مفهومی، وزن مفهومی خود را از ذهن گوینده دریافت کرده و به ذهن شنونده منتقل میکنند. به عنوان مثال “پس” و “Then” با اینکه هر دو اصواتی متفاوت دارند و مربوط به زبان های متفاوتی می باشند ولی دارای وزن مفهومی برابر میباشند! پس با این مثال ما به این نتیجه قطعی می رسیم که مفاهیم موجود در اصوات وابسته به وزن موجود در آن ها میباشد! که در این میان وزن موجود در اصوات که توسط ذهن منتقل می شوند یک تبادل کوانتومی متافیزیکی میباشد.

بیشتر بخوانید:
علایم وجود ارتعاشات ارواح – لطفا وحشت نکنید!

حال با یک مثال ساده می خواهم به شما اثبات کنم که اصوات با توجه به وزن موجود در خود می توانند دارای مفهوم باشند یا به عبارتی ارتعاشات مفهومی نشأت گرفته و وابسته به ارتعاشات وزنی میباشند. لطفاً به مثال زیر توجه کنید:

اوزوم: در ترکی یعنی انگور – اوزوم: در ترکی یعنی شنا کنم – اوزوم: در ترکی یعنی صورتم – اوزوم – در ترکی یعنی جدا کنم – اوزوم: در ترکی یعنی خفه کنم – اوزوم: در ترکی یعنی دراز بکشم – اوزوم در ترکی یعتی قطع بکنم و… . می‌بینید که یک عبارت در ترکی دهها معنی دارد و کسی ننشسته است این معانی را یک به یک به کودک یاد بدهد بلکه این ذهن کودک است که ارتعاشات مفهومی وابسته به ارتعاشات وزنی اصوات را تحلیل و آنالیز می‌کند و به یک مفهوم دقیق میرسد!

بیشتر بخوانید:
دریافت سیگنال بورس پر سود از طریق قدرت ذهن و متافیزیک

در مثال بالا دیدید که یک عبارت به یک شکل تلفظ شده و یک صوت برابر را ایجاد می‌کند ولی دهها معنی و مفهوم دارد و این ذهن است که این مفاهیم را ایجاد کرده و از طریق صوت جابجا کرده و این ذهن شخص دیگر است که این ارتعاشات را دریافت کرده و آنها را تحلیل می کند و با توجه به این تحلیل به استخراج ارتعاشات مفهومی موجود وابسته به ارتعاشات وزنی نشات گرفته از ذهن میپردازد. همین عامل است که موجب می شود کودک حتی بتواند متوجه زمان های گذشته و حال و آینده و حالات استمراری و غیره در اصوات ایجاد شده شود.

یک دلیل قطعی برای اثبات اینکه ارتعاشات مفهومی موجود در اصوات توسط ذهن شکل می گیرند:

دوستان و همراهان عزیز برای اینکه به شما اثبات کنم که ارتعاشات مفهومی موجود در اصوات توسط ذهن شکل میگیرند تنها به این مورد اشاره می‌کنم که اگر ارتعاشات مفهومی خودشان به خودی خود در صوت وجود داشتند یک صوت که به یک شکل اجرا می شود هرگز توانایی داشتن چندین مفهوم را نمی توانست داشته باشد! بدین ترتیب این موضوع ثابت می‌شود که ارتعاشات مفهومی در صوت توسط ذهن ایجاد شده و منتقل می شوند. لازم به ذکر است که ایجاد ارتعاشات مفهومی در ذهن ها می شود که ذهن دریافت کننده این توانایی را داشته باشد که بتواند زبان ها را تفکیک کند. به عنوان مثال کودکی که در شرف یادگیری زبان است با شنیدن عبارت “درب” می‌داند که این عبارت یک عبارت فارسی است، ب در صورتی که به انگلیسی نیز آموزش دهیم کودک با شنیدن عبارت “Door” متوجه می‌شود که این همان در بست منتها به یک زبان دیگر. از این رو این گونه نمی باشد که کودک فکر کند عبارت Door یک عبارت فارسی و از یک زبان است و به همان معنی درب می باشد!

بیشتر بخوانید:
گربه شرودینگر چیست؟ همه چیز درباره آزمایش گربه شرودینگر

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۱۴ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام استاد.استاد من یه سوالی داشتم میخوساتم بدونم چند روز طول میکشه با اون افزایش۱۰۰ درصد تزمینی افزایش نیروی متافیزیکی نتیجه بده؟
    و اینکه چقور طول میکشه بتونیم با ترکیب با اون اموزش انتقال نیروی پتافیزیکی تو بخش VIP به نتیجه مطلوب که تو همون مقاله بودین برسیم؟
    ببخیشد زیاد شد.باتشکر

    پاسخ
  • Avatar
    فرشته انصاری
    ۱ مهر ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲

    همیش برام این سوال بود مرسی

    پاسخ
    • سلامت باشین🌹

      پاسخ
      • خیلی عالی بود ممنون از توضیحات خوبتون🌹🙏
        استاد با توجه به اینکه ارتعاشات مفهومی ارسالی توسط گوینده از ذهن نشات میگیره دریافت ارتعاشات مفهومی به شنونده هم بستگی داره یا فقط اون ارتعاشی که توسط گوینده ارسال میشه رو شنونده دریافت و تحلیل میکنه؟! چون برای مثال در ارتباط با اشیاء یا گیاهان فکر نکنم به این شکل باشه ( که ارتعاشات ارسالیشون رو مشخص کنن) ولی مثلا یک گیاه ممکنه به یک فرد احساس خوبی بده و به فرد دیگه برعکس! به عبارتی دریافت صحیح ارتعاشات مفهومی به نوع تحلیل دریافت کننده هم بستگی داره درسته؟

        پاسخ
  • استاد یه سوال برام پیش اومده میخوام بدونم اگه یه آدم بالغ بخواد زبان یاد بگیره میتونه در چه صورتی میتونه به راحت ترین شکل ممکن یاد بگیره‌و مثل زبان مادری بهش مسلط شه میشه این اتفاق بیفته ؟

    پاسخ
  • عالی بود استاد

    پاسخ
  • سلام. ممنون بخاطرمطالب ارزشمندتون. 🙏🌹.

    یه سوال

    وقتی نمیتونیم منظورمون رو به کسی بفهمونیم و برداشت اشتباه میکنه.
    مشکل از کجاست؟
    و راه حلش چیه؟
    با تشکر🙏🌹

    پاسخ
    • سلامت باشین. عدم توانایی در رساندن منظور ناشی از اشتباهات گفتاری و ساختاری هستش و با کمی مطالعه و تمرین میتونین حلش کنین

      پاسخ
  • خیلی عالی بود. متشکرم ازتون🌷
    پس در واقع ذهن ما مفاهیم رو در پوشه های جدا (به اصطلاح)ذخیره میکنه و هر مفهوم رو در پوشه خودش جای میده ولی خروجیش مثلا میشه همون تفاوت زبانی که خودتون گفتید اما مفهوم یکیه. بله؟🙏🌷

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

شش + چهار =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: