بختک چیست؟ همه چیز درباره پدیده فلج خواب (بختک)

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی دانشنامه متافیزیک علی لند. امروز من (علی بیک میرزایی) در این مقاله میخواهم به شما دوستان و عزیزان نکات مفیدی را در رابطه با بختک و اینکه بختک چیست ارائه کنم. از همینجا خدمت آن دسته از افراد انسان نما که جز فحاشی چیزی یادشان نداده اند میخواهم به این موضوع توجه کنند که قضیه بختک توسط دانشمندان بررسی شده است و در این مقاله هم گفته های دانشمندان را ملاک قرار داده ایم. پس از خرافاتی جماعت خواهشمندیم اگر قرار است نظری مخالف این مقاله داشته باشند و در کامنت ها شروع به فحاشی کردن کنند همین حالا این سایت را ترک کنند چرا که اینجا جای ناقص العقل جماعت نیست. با علی لند همراه باشید…

بیشتر بخوانید:
دژاوو یا آشناپنداری چیست؟ انواع آشناپنداری و دلایل علمی آن

بختک چیست؟

بختیک یا بهتر است بگویم فلج خواب حالت وحشتناکی است که شخص در آن پس از بیدار شدن از خواب احساس میکند کسی یا چیزی روی سینه اش نشسته است که مانع تکان خوردنش میشود و عملا شخص در این حالت فلج است. باید اعتراف کنم که این حالت برای کسانی که از اصل موضوع خبر ندارند واقعا وحشتناک و دلهره آور است. در این حالت شخص شدیدا احساس خفگی میکند که گویی شخصی که روی سینه اش نشسته است مانع نفس کشیدنش هم شده است!

بیشتر بخوانید:
ساب تون یا زیر صوت چیست؟ علت اصلی مشاهدات ماورایی خود را بشناسید!

افسانه های مربوط به بختک:

تاریخچه بختک برمیگردد به افسانه های ایران باستان که بختک موجودی (جنی) است که شب ها سراغ قربانیان خود رفته و اقدام به خفه کردن آنها میکند. باورهای مردمان باستان بر این بود که بختک موجودی نامرئی است که وقتی شخص مورد نظر به خواب رفته است به هنگام شب کالبد شخص را تحت سلطه خود در آورده و عملا شخص دیگر توانایی تکان خوردن را نخواهد داشت و سپس با دستان نامرئی خود شروع به خفه کردن شخص میکند!

بیشتر بخوانید:
روش های دور کردن جن و شیاطین از خود

حقیقت بختک چیست؟ و چگونه اتفاق می افتد؟ و روش درمان آن:

دوستان و عزیزان در حقیقت بختک پدیده ای کاملا علمی است که مستقیما به مغز و سیستم عصبی بدنتان مربوط میباشد که برخی آن را نوعی اختلال در خواب نیز میدانند. پدیده فلج خواب یا همان بختک خودمان بدین ترتیب اتفاق می افتد که وقتی ما خواب هستیم مغز ما برای جلوگیری از تاثیرپذیری اندام های بدن از خوابی که مشاهده میشود, سیگنال های سیستم های عصبی محرکی اندام های بدن (عضلات اسکلتی) را “به استثنای عضلهٔ دیافراگم و عضلات حرکت دهنده تخم چشم (منبع ویکی پدیا)” قطع میکند تا موجب اختلالات ناخواسته مانند حرکت کردن در خواب و… نشود. در صورتی که مغز این کار را انجام ندهد پدیده “برون ریزی خواب” اتفاق می افتد که شخص خوابی که میبیند را برون ریزی میکند. مثلا شخصی که در خواب میبیند درحال دوییدن است, به هنگام مشاهده خواب واقعا بلند میشود و میدود! حال هنگامی که شخص میخواهد از خواب بیدار شود مغز با برقراری سیگنال های عضبی کنترل عضلات را در دست گرفته و شما پس از بیدار شدن کنترل کامل بدن خود را خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:
سن شروع تمرینات ماورایی | متافیزیک را از چه سنی شروع کنیم؟

اما گاهی اوقات اتفاق می افتد که قبل از اینکه مغز کنترل عضلات اسکلتی را در دست بگیرد شخص همچنان که اندام هایش هنوز فلج هستند هشیار شده و از خواب بیدار میشود. در نتیجه شخص میبیند بیدار است ولی بدنش فلج شده است. طبیعتان این حالت به هیچ وجه حالت خوشایندی نبوده و موجب ترس و وحشت شدید شخص میشود. فلج خواب یا همان بختک اکثرا زمانی اتفاق می افتد که شخص با ذهنی بسیار آشفته به خواب میرود. این اتفاق بارها برای من افتاده است ولی از آنجا که من اصل ماجرا را میدانم هیچگاه نترسیده ام بلکه چند ثانیه در آرامش منتظر مانده ام تا این فلج خواب برطرف شود. خیالتان راحت چیزی به نام بختک وجود نداشته و تنها یک پدیده علمی است همین و بس! برای درمان اختلالات فلج خواب تنها کافی است خود را به آرامش ذهنی مستمر برسانید و بیش از حد به مشکلات فکر نکنید و ذهنتان را از مشغله ها دور کنید و بیشتر نوشیدنی های گیاهی گرم بخورید.

بیشتر بخوانید:
جن و باورهای اشتباه در رابطه با اجنه – مقاله آپدیت شده

موفق و پیروز باشید…

توجه: کلیه مطالب این سایت اختصاصی میباشد. هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت بدون ذکر منبع و لینک به سایت شرعا, عرفا و قانونا ممنوع بوده و عملی خلاف انسانیت میباشد و به صورت جدی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مقالات مرتبط

۴ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سیزده − 10 =

تازه ترین مطالب:

ویکی لند:

مطالب پیشنهادی: